گزارش هفته

دلالت‌های بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه درسی

"دلالت های بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه درسی" توسط روسای گروه های پژوهش و برنامه ریزی درسی و حوزه های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش بررسی شد.

راهبردهای مختصات برنامه ریزی درسی تحولی

دهمین جلسه شورای مدیران سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مورخ  1399/8/10  در سالن شهید جهرمی و با حضور دکتر حسن ملکی معاون وزیر و ریاست سازمان، مدیران کل و تعدادی از مشاوران و روسای گروه‌های برنامه‌ریزی درسی به طرح  راهبردهای مختصات برنامه ریزی درسی تحولی اختصاص یافت. در این گزارش مشروح راهبردها از نظر می گذرد.

مشروح پیش نشست «مناسبات علم دینی و برنامه درسی آموزش و پرورش»

معاون وزیر آموزش و پرورش در پیش نشست کنفرانس مجازی«نقش معرفت دینی در علوم انسانی» موضوع "علم دینی و دلالت های آن در برنامه درسی"را تشریح کرد.

مشروح نشست نقد و بررسی "الگوی عملیاتی برنامه درسی آموزشی الکترونیکی"

نشست نقد و بررسی "الگوی عملیاتی برنامه درسی آموزشی الکترونیکی" با حضور کارشناسان، صاحب‌نظران و مسئولان در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

مشروح نشست سیاست های جمعیتی بین سازمان پژوهش و شبکه سلامت صداوسیما

 

نشست مشترک سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و شبکه سلامت صداوسیما برگزار شد.

اعلام مهم‌ترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته دولت

 

نمی‌توان درباره عملکرد دستگاه‌های مختلف کشور در آخرین سال دولت تدبیر و امید سخن گفت، اما روزهای سختِ رفته و سایه سنگین حضور ویروس کرونا در برنامه‌ریزی‌های آتی را نادیده گرفت. وزارت آموزش و پرورش در کنار تلاش برای مدیریت جریان آموزش در دوران تعطیلی مدارس به علت کرونا، برنامه‌های دیگری را در زمینه‌های مختلف به اجرا درآورده است و اکنون بر بازگشایی مدارس از پانزدهم شهریورماه با سناریوهای از پیش تعیین شده، متمرکز است.

تقویت فرهنگ سازمانی از طریق زیرساخت های نظام پیشنهادات

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مبانی و دلالت های نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها را تشریح و بر ضرورت توجه ویژه به این بخش تأکید کرد.

پیشنهادهای راهبردی ناظر بر فعالیت مدارس در دوره کرونا

بحران جهانی ویروس کرونا، در کنار همه ناملایمات و سختی‌ها، سبب بروز فرصت‌هایی در بخش‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی، بویژه آموزش و پرورش شده است تا بسیاری از کج فهمی‌ها، کج‌اندیشی‌ها و  تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های ناکارآمد به چالش کشیده شده و به حداقل برسد و در عین حال، راه حل‌های روز آمد و نوآورانه‌ای از زیر خروارها مشکلات و موانع پدیدار شود.

فنی و حرفه ‎ای لباسی به قامت تربیت

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بوم اندیشی، بومی اندیشی، بومی سازی را معیارهای طراحی برنامه ‎های درسی برشمرد و تأکید کرد که لباس مهارت های فنی و حرفه ای باید به قامت تربیت دوخته شود.

تحقیق در مورد عید غدیر خم

در سال دهم هجرت پیامبر (ص) از طرف خداوند مأمور شدند تا دو مسئله مهم دین اسلام را به مردم ابلاغ نمایند و آن دو مسئله عبارت بودند از حج و ولایت و خلافت دوازده امام (ع). پس از این اعلان مردم با عجله آماده خروج از مکه شدند. بعد از اینکه افراد به محل غدیر خم رسیدند پیامبر بر روی منبری که در زیر درخت کهنسالی که در آنجا بود ساخته بودند رفت و سپس دستور داد تا امیرالمومنین (ع) را فراخواندند و دستور دادند بالای منبر پیامبر و دست راست آن حضرت بایستد، پس پیامبر منتظر ایستادند تا مردم کاملاً جمع شدند و آنگاه خطابه رسمی خود را بیان نمودند.