ذوعلم

حضور اعضاء کمیسیون آموزش و نماینده وزیر آموزش و پرورش در گلستان

به منظور بررسی وضعیت مدارس شهرستان گمیشان در سیل، نشست هماهنگی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش با فرماندار گمیشان برگزار شد.

تسلیت درگذشت معلم ماندگار

مرحوم حیدری که از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت بوده و برخوردار از دیدگاه بلند و صائب در حوزه‌های تعلیم و تربیت بودند؛ در عرصه خدمات فکری، اجرایی از کارگزاران مهم، مؤثر و آینده‌نگر آموزش و پرورش به‌شمار می‌آمدند.

برای حرکت سازمان پژوهش در جهت رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب تحول ساختاری نیاز است

سازمان پژوهش و همه بخش‌های علمی، فرهنگی و تربیتی جامعه باید بیانیه گام دوم را به عنوان یک «مانیفست اندیشه‌ای» مورد توجه قرار بدهند.

جشنوارۀ مدارس و مؤسسات پیشرو در تحول سال ۱۳۹۸ برگزار می‌شود

شماری از نمایندگان نهادهای فعال در عرصۀ تعلیم و تربیت با رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دیدار کردند.

دکتر ذوعلم: به دنبال تحول در ادبیات و نوع تعامل با ناشران آموزشی هستیم

نهمین جلسه شورای سیاست‌گذاری منابع آموزشی و تربیتی با محوریت بحث ممنوعیت تبلیغ کتاب‌های کمک‌درسی غیر استاندارد در صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، با حضور اعضای این شورا و ریاست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در محل این سازمان برگزار شد. 

امکان چاپ کتب ماندگار با تیراژ چندمیلیونی را باید بررسی کنیم

 تا سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در کتب درسی تغییری نخواهیم داشت و بعد از آن بر اساس طراحی و پژوهشی که خواهیم داشت؛ تغییر کتب درسی را انجام خواهیم داد.

کارشناسان: تجارب غنی؛ قابل انتقال به بخش‌های فنی و‌ حرفه‌ای همه وزارت خانه‌های کشور می باشد

در نشستی که روز گذشته معاون وزیر آقای ذوعلم با اعضای دفتر تالیف فنی و حرفه ای با موضوع همگامی تحول سازمانی با گام دوم انقلاب، در دفتر ریاست داشتند، برخی همکاران نقطه نظرات کارشناسی و اصلاحی خود را مطرح نمودند.

لازم است "مولفان " در هنرستان ها یک روز در هفته تدریس کنند

انگیره تحول اگر ایجاد نشود تهور اتفاق نمی‌افتد. در الگوی اهداف برنامه‌درسی ملی یک کار انقلابی که می‌شود گفت صورت گرفته این است که کار و عمل در کنار علم و دانش قرار گرفت. 

بررسی تغییر اندازه کتاب‌های درسی دبستانی‌ها/ کیفیت آموزشی مهم‌تر از صرفه‌جویی است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: اگر در نهایت به این نتیجه برسیم که با تغییر اندازه کتاب، کیفیت آموزشی پایین می‌آید، تغییر را انجام نمی‌دهیم.