مدرسه

«فکر فکر سه قصه»

مجموعه 10 جلدی «فکر فکر سه قصه» که حاصل تلاش جمعی است و به تازگی از سوی انتشارات مدرسه چاپ و روانه بازار شده است  شنبه 22 دی ماه 1397 در سالن جلسات انتشارات مدرسه رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انتشارات مدرسه: این مجموعه ده جلدی با هدف آموزش تفکر فلسفی به کودکان توسط ده نویسنده ادبیات کودک خلق شده است و 8 تصویرگر ایرانی به همت میترا چرخیان به این داستان‌ها جانی دوباره بخشیده‌اند.

«قصه‌های مانی و مانا» منتشر شد

کتاب«قصه‌های مانی و مانا» به قلم سپیده خلیلی با هدف  آموزش «حفاظت از خود» برای کودکان در انتشارات مدرسه چاپ و روانه بازار شد.

 به گزارش روابط عمومی انتشارات مدرسه: این کتاب مشتمل بر 7 قصه با عنوان‌های«ای وای! پیدا شد»، «بوس،نه»، «دکتر بازی»، «مانی وشنا»، « لواشک یواشکی»،« راز بد» و «غریبه» است که هر کدام به زبانی ساده و در قالب داستان به منظور آموزش چگونگی محافظت ازخود به کودکان نوشته شده اند.  همچنین توجه به نقش پدر و مادر از ویژگی های اصلی داستان های این مجموعه است

سواد حقوقی کودک

این کتاب در سه بخش تدوین شده است.  در ابتدا بر اساس مفاهیم حق و جایگاه سواد حقوقی ، اهمیت شناخت کودک ودانش آموز وضرورت آشنایی همگانی با این حقوق به بیا ن مبانی نظری و ضرورت شناخت سواد حقوقی از منظر اسلام و پیمان نامه بین المللی مربوطه پرداخته است . سپس حقوقی که باید دانست و تکالیفی که باید رعایت کرد ( شامل حق تابعیت خانوادگی،حق آموزش و سلامت و بهداشت و امنیت و .... )مطرح گردیده و مستندات قانونی و نکات مهم آن ها ذکر شده است.

کتاب «شوق یادگیری» منتشر شد

کتاب «شوق یادگیری» با محوریت آموزش و پرورش پیش از دبستان، تالیف دکتر حسن مظاهری در 252 صفحه توسط موسسه فرهنگی برهان منتشر شد.

تمرکززدایی در آموزش و پرورش با تاکید بر برنامه ریزی درسی مبتنی بر مدرسه

هماهنگی و تدوین: 

در حوزه آموزش و پرورش، تمرکزگرایی به مفهوم رفتن به آن سمتی است که اختیارات بیشتری در دست حکومت و مدیریت مرکزی نظام آموزشی قرار می‌گیرد و به مقدار کمتری حق تصمیم‌گیری به واحدهای مؤسسه‌ای پایین‌تر داده می‌شود و در نتیجه کنترل بیشتری بر آنها اعمال می‌شود.

تغییر معلمان و کلاس های درس برای بهسازی مدرسه

هماهنگی و تدوین: 

کتاب «تغییر معلمان و کلاس‌های درس برای بهسازی مدرسه» ترجمه  فصل  ششم از کتاب راهنمای بین‌المللی اثربخشی و بهسازی مدرسه است که در سال 2007 منتشر شده است. کتاب ترجمه شده مشتمل بر هفت فصل و عمدتا متمرکز بر مباحث مربوط به رشد حرفه‌ای معلمان به منظور افزایش اثربخشی مدارس است.