پنجمین همایش ملی تربیت معلم فراخوان مقاله داد

به گزارش پایگاه خبری رب، دانشگاه فرهنگیان پنجمین همایش ملی تربیت معلم را با همکاری دانشگاه تهران و با دبیری علمی دکتر محمد جوادی‌پور برگزار می‌کند.

این نوبت از همایش، تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی ایران را به پژوهش گذاشته است و 30مهر1398 برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان تا 31خرداد1398 می‌توانند آثار خود را در محورهای زیر به دبیرخانۀ همایش بفرستند:

1- مبانی تربیت معلم، اسناد بالادستی و نظریه‌های علمی

– مبانی فلسفی، جامعه شناختی، روانشناختی، تاریخی، زیبایی‌شناسی و هنری، و دینی تربیت معلم

– نظریه‌های علمی تربیت معلم

– سند چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی ایران

– سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش

– سند برنامه درسی ملی

– سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان

– سند آمایش آموزش عالی

2- وضعیت موجود تربیت معلم و آسیب‌شناسی آن و نگاه به آینده

-آسیب‌شناسی اسناد برنامه‌های درسی تربیت معلم در ایران

– آسیب‌شناسی برنامه‌های آموزشی در حال اجرا در دانشگاه فرهنگیان

-آسیب‌شناسی رویکردهای آماده‌سازی معلمان در نظام تربیت معلم و نظام دانشگاهی

-آسیب‌شناسی کیفیت روابط انسانی در مدرسه و تأثیر آن بر رویکردهای تربیت معلم

-آینده‌پژوهی در آموزش و نظام تربیت معلمان

– نظام تربیت معلم و جامعه

-کارورزی در تربیت معلم، آسیب‌شناسی، تحلیل وضعیت موجود و آینده‌پژوهی

– ارزیابی کیفیت نظام تربیت معلم در ایران

-اشکال جذب در تربیت معلم

-ساختار و مدیریت دانشگاه فرهنگیان

-تربیت معلم در رشته‌های تخصصی و برای دوره‌های تحصیلی مختلف

3- تجارب بین‌المللی تربیت معلم و روندهای جهانی

– تربیت معلم در کشورهای آسیایی پیشرو

– تربیت معلم در کشورهای اروپایی، آمریکایی و افریقایی

– مشاهیر جهانی تربیت معلم

-تربیت معلم و نهادهای بین‌المللی

4- آموزش و بهسازی معلمان

– حمایت و هدایت حرفه‌ای معلمان

– کارورزی (کار ورزی معلمان ابتدایی (چند پایه، با نیازهای ویژه، عشایر و  …)

– کارورزی و آموزش‌های ضمن خدمت معلمان برای موضوعات مختلف درسی (ریاضی، علوم، ادبیات و …)

-آموزش و یادگیری الکترونیکی‌، معلم و رسانه، سواد و فناوری و شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌های جدید در تربیت معلم

-موانع و چالش‌های موجود در آموزش و بهسازی معلمان

– نقش شرکاء و مخاطبان در آموزش و بهسازی معلمان

– آسیب‌شناسی دوره‌های ضمن خدمت معلمان

-استانداردهای آموزش معلمان

5- مدرسه و تربیت معلم

– معلم مطلوب در نگاه دانش‌آموزان

– چالش‌های فرهنگی- زبانی در مدارس  و تربیت معلم

– تعامل مدرسه و معلم

– تعامل مدرسه و دانشجو معلمان

-برنامه درسی پنهان مدرسه در شکل‌گیری هویت معلمی دانشجو معلمان

– محیط‌های آموزشی و نقش آن بر تدریس معلمان

6- تجارب زیسته معلمان

-تجارب زیسته معلمان از تدریس

-درس‌پژوهی- اقدام‌پژوهی- روایت‌پژوهی

– تجارب زیسته دانشجومعلمان ( حضور در کلاس‌هاس دانشگاهی، کارورزی، مدرسه و…)

– تجارب زیسته معلمان و دانشجومعلمان از دوران تحصیلات خود در دوره‌های آموزشی (از ابتدا تا دانشگاه)

برای آگاهی بیشتر به تارنمای همایش سر بزنید.