مقالات

خواندن یک مهارت ذاتی نیست، بلکه مهارتی است که باید یاد گرفته شود. کلماتی که خوانده می شود دارای هیچ معنایی نیست تا خواننده آن را استنباط و تفسیر نکند.

1396
سایت تبیان

سخنرانی دکتر حسن ملکی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با عنوان «معلم در دیدگاه فطرت گرایی توحیدی».

1395
سایت سازمان

در سپتامبر 2015 (شهریور 94)، اهداف دستور کار مبانی توسعه پایدار 2030 که 17 هدف اصلی و 169 هدف فرعی دارد برای اقدام عملی همه کشورها برای تحقق حکومت یکپارچه در سازمان ملل ارائه شد که در تاریخ 20 آذر 95 رونمایی شد.

1396
خبرگزاری

اگر جایگاه تعلیم و تربیت واقعی مجهول باشد، پس بدون تعارف باید گفت که مدارس و دانشگاه‌ها، براساس نسخه‌های از پیش تعیین شده و بر حسب سنوات و عادات استعماری و استبدادی گذشته و به تقلید کورکورانه و بر مبنای دستورالعمل‌های بنیان‌گذاران حکومت‌های استبدادی شیوه سیلابس‌های درسی و شیوه‌های آموزشی را طوری تنظیم و اجرا می‌کنند که هیچ شهروندی جرأت تغییر و تبدیل و تشریک مساعی در ساختار و رفتار «انسان» نداشته باشد. 

1396
روزنامه اطلاعات

تلقین پذیری یکی از ویژگی های انسان است و تلقین تاثیر فوق العاده ای بر انسان دارد. شاید یکی از دلایلی که اسلام زندگی را با گفتن اذان در گوش نوزاد آغاز می کند و با تلقین به میت تمام می کند، حاکی ازاهمیت تلقین باشد. 

1395
سایت شخصی

در مورد یافته های پژوهشی که " دانش آموزان هر چه بیشتر مطالعه کنند ، بیشتر یاد  خواهند گرفت " بیش از 130 پژوهش معتبر انجام شده است .

1391

"کنجکاوی به دامنه دید ما نسبت به جهان وسعت می بخشد" عنوان مقاله‌ای است که توسط Jamie L.Vernon ،سردبیرAmerican Scientist نوشته و در جدیدترین شماره این مجله (مارچ و آوریل 2017) منتشر شده است. 

1395
مجله آمریکن ساینتیست

ارزشیابی معلمان یکی از سیاست های آموزشی مهم محسوب می شود و راهبردی قوی برای بهبود آموزش در جهت رسیدن به پیشرفت تحصیلی بهتراست. ازجمله مدل های ارزشیابی برای رسیدن به این هدف، مدل «چارچوبی برای آموزش» دنیلسون است. 

1395
فصلنامه نوآوری های آموزشی

مسئلة پژوهش حاضر عبارت است از «مقایسة تأثیر کتاب های فارسی بخوانیم و بنویسیم و کتاب های فارسی خوانداری و نوشتاری در تقویت مهارت های تولیدی زبان». 

1395
فصلنامه نوآوری های آموزشی

باور عمومی این است که تکلیف شب بر یادگیری و عملکرد تحصیلی اثرگذار است، ولی در تحقیقات موجود این رابطه به طور کامل مورد تأیید قرار نگرفته است. هدف مطالعۀ حاضر تعیین رابطۀ مدت زمان انجام تکلیف شب با پیشرفت ریاضی با توجه به داده های تیمز ۲۰۱۱ و در دو سطح دانش آموز و مدرسه است.

1395
فصلنامه نوآوری های آموزشی

Pages