مقالات

تولد نخستین کتاب درسی در ایران

با روی کار آمدن میرزا تقی خان امیرکبیر اقدامات همه جانبه ای در کشور آغاز شد که تاسیس دارالفنون و آغاز آموزش علوم و فنون جدید در ایران یکی از آن ها بود. دارالفنون به ساختمان، معلم، برنامه، کتاب درسی، وسایل کار و بودجه نیاز داشت که آن ها را امیرکبیر برنامه ریزی کرد.

1384جزیره دانش
روش های تقویت حافظه
چگونه باهوش‌تر شویم؟
در زمانی که یخچال منزل، اقلام مورد نیاز را برای خرید به شما یادآوری می‌کند و گوشی هوشمندتان پاسخ هر سؤالی را به شما می‌گوید، دیگر نیازی نیست همه چیز را به خاطر بسپارید.
1397پایگاه اطلاع رسانی
اخبارجعلی و مهارت‌های مقابله با آن

هدف این پژوهش بررسی اخبارجعلی و مهارت‌های پاسخگویی به  چهار پرسش اصلی شامل اخبارجعلی چیست؟ چرا اخبارجعلی تولید و منتشر می‌شوند؟ چگونه اخبارجعلی را می‌توان شناسایی کرد؟ چه مهارت‌هایی برای مقابله با اخبارجعلی وجود دارد؟

1396مجلات رشد
حفاظت از نسل برخط، دغدغه جدی والدین

هم کودکان و هم بزرگسالان بخشی از وقت خود را در اینترنت و فضای مجازی سپری می کنند. مطالعات نشان داده است که استفاده بیش از حد از اینترنت برای کودکان آسیب زاست.(فایل pdf)

1396نورمگز
انواع سواد از دیدگاه یونسکو

گرچه در گذشته ملاک سواد در توانایی خواندن، نوشتن و حساب کردن خلاصه می شد، اما امروزه بر اساس تعریف یونسکو شخص با سواد فردی است که  دارای پارامتر های زیر باشد.

1396رسانه, دایا رهیافت
مفهوم مالکیت در کودکان

برای اینکه کودکی بتواند وسایل و اسباب بازی هایش را به اشتراک گذاشته و به دوستانش اجازه بدهد که از آن استفاده کنند، این است که درک درستی از مفهوم مالکیت پیدا کرده باشد. 

1396سایت سلامت
زندگی به سبک ریاضی

آنچه ما از کلمه ریاضیات برداشت می‌کنیم صرفاً مبتنی بر شناخت مدرسه‌ای (یا در بهترین حالت، دانشگاهی) ما از این کلمه است.

1396سینا پرس
مقایسه خودبازداری در والدین با کودکان کم‌توان ذهنی

هدف از پژوهش حاضر، مقایسۀ جهت‌گیری زندگی، بنیان‌های اخلاقی وخودبازداری در والدین سازگار و ناسازگارکودکان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر است. 

1395 فصلنامه علمی- پژوهشی "کودکان استثنایی"
تأثیرحمایت اجتماعی غیررسمی بر سلامت روان مادران دارای کودک اُتیسم

هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر حمایت اجتماعی غیررسمی بر سلامت روان مادران با کودکان دارای اختلال طیف اُتیسم است. 

1396 فصلنامه علمی- پژوهشی "کودکان استثنایی"
اصول تربیتی توحیدی براساس آموزه های قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام

دوفصلنامه علمی- پژوهشی تربیت اسلامی منتشر شد که صفحات 7 الی 27  این نشریه به ارائه «اصول تربیتی توحیدی براساس آموزه های قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام» پرداخته است. pdf این مقاله در آیکون ذیل قابل دسترس و مشاهده می باشد.

1396فصلنامه تربیت اسلامی