" زیره به کرمان "

مقدمه:

 درآستانه خجسته میلاد اولین اختر آسمان ولایت و امامت، مولی الموحدین، امیر المومنین علی علیه السلام، روز پدر و هفته بزرگداشت مقام معلم، استان شهید پرور کرمان میزبان حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بود. آنچه در پی می آید اخبار مرتبط با این رویداد مهم است که در رسانه های خبری انعکاس یافته است:

  1. باحضور دکتر محمدیان انجام گرفت:

رونمایی از تمبر بزرگداشت معلم توسط معاون وزیر آموزش و پرورش

در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در کرمان و با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان، پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از تمبر بزرگداشت مقام معلم رونمایی شد.

در آیین رونمایی از تمبر بزرگداشت مقام معلم  مهر باطل شد توسط  معاون وزیر آموزش و پرورش بر تمبر نقش بست . سپس محی الدین بهرام محمدیان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، ابراهیم جهانگیری  مدیر کل آموزش و پرورش، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان  و راور در مجلس شورای اسلامی و سردار چناریان فرماده انتظامی استان با نوشتن  یادداشت هایی کوتاه بر حاشیه تمبر یادبود، روز معلم را تبریک گفتند.

رییس ادره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان هدف از رونمایی  تمبر را استفاده از زبان موثر، جذاب و خلاقانه هنر برای پاسداشت مقام معلم  عنوان کرد.

عباس تقی زاده گفت: روی این تمبر علاوه بر تصویر کلاس  درس، معلم و دانش آموزان، جمله : معلمی شغل نیست، معلمی عشق است، نقش بسته است.

وی  از تمبر یادبود مقام معلم  به عنوان سرمایه ای نمادین برای فرهنگیان نام برد و گفت: تمبر یاد بود مقام معلم از اواخر اردیبهشت ماه در موزه آموزش و پرورش استان کرمان(موزه آگیرا) در معرض دید همگان قرار می گیرد.

تقی زاده اظهار کرد: این تمبر به منزله یک رسانه، پیام قدر شناسی از معلمان و نقش و جایگاه ارزنده فرهنگیان در جامعه  را انتشار می دهد.

به گفته وی از سوی اداره کل پست استان کرمان، 2896 قطعه از تمبر یادبود بزرگداشت مقام معلم  منتشر شده است.

 

در این مراسم ابراهیم جهانگیری مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش مجلس، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان سخنانی ایراد نمودند و سپس از تمبر یادبود بزرگداشت معلم رونمایی شد.

  1. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

نقش معلمان در پیشرفت اجتماعی، اقتصادی، علمی و سیاسی جامعه اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای استان اظهار کرد:نقش معلمان در پیشرفت اجتماعی، اقتصادی، علمی وسیاسی جامعه اجتناب ناپذیر است.

ابراهیم جهانگیری گفت: آنچه از معلمان باقی می‌ماند، آثار جاودان است؛ این آثار را امروزه در جامعه مشاهده می‌کنیم، زیرا معلمان در هر پیشرفت سیاسی، اجتماعی، علمی و اقتصادی می‌توانند سهم مهمی داشته باشند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با همراهی معلمان و دانش‌آموزان شکل گرفت و معلمان زیادی در دوران دفاع مقدس کلاس درس را رها کردند و با حضور در عرصه‌های نبرد به درجه رفیع شهادت رسیدند.

جهانگیری خاطر نشان  کرد: 230 معلم و یک‌هزار و 300 دانش‌آموز شهید در استان کرمان داریم که در همه مراحل زندگی اجتماعی، پیشرفت‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی نقش خود را ایفا کردند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره معلمان مبنی بر اینکه جامعه زیر بار منت آموزش و پرورش و معلمان است، تصریح کرد: جامعه با تمام وجود، قوا و توانمندی‌هایش برای پیشرفت، تعالی و تکامل و استقرار ارزش‌ها و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باید به دستگاه تعلیم و تربیت نگاه داشته باشد.

وی از برگزاری نشست با معلمان، حضور مدیران آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و برگزاری آیین تجلیل از معلمان برگزیده به عنوان برنامه‌های هفته تعلیم و تربیت در استان کرمان نام برد.

برپایه این گزارش آیین سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای استان کرمان در تالار برق منطقه‌ای برگزار شود ودر این آیین  ازسه معلم برگزیده کشوری، 35 معلم برگزیده استانی و 555 معلم برگزیده منطقه‌ای استان کرمان  باحضور معاون وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی ،استاندار کرمان ومدیران دستگاه های اجرایی استان تجلیل شد.

  1. سخنرانی دکتر محمد مهدی زاهدی،

 نماینده محترم مردم کرمان و رئیس کمیسیون آموزش مجلس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در آیین سی ویکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای استان که با حضور دکتر محمدیان صبح امروز در کرمان برگزار شد گفت: آموزش و پرورش، نظام مولد نیروی انسانی کارآمد و خلاق است.

محمد مهدی زاهدی بیان داشت: این قول را به معلمان می‌دهیم که دولت و مجلس شورای اسلامی به دنبال این هستند تا بتوانند وضعیت اختلافی و تبعیضی که بین حقوق و مزایای فرهنگیان و برخی دستگاه‌ها وجود دارد را برطرف کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باور دارند باید اختلاف و تبعیض بین حقوق و مزایای فرهنگیان و برخی دستگاه‌ها برطرف شود، از برگزاری جلساتی در این زمینه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد.

زاهدی با اشاره به تدوین نامه‌ای با موضوع رسیدگی به وضعیت حقوق معلمان از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت نیز تلاش می‌کند تا بدانیم چگونه می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

وی عنوان کرد: برخی پیامک‌ها نشان می‌دهد فرهنگیان نگران رتبه‌بندی هستند، اما اطمینان می‌دهم اگر نظام رتبه‌بندی محقق شود، جایگاه و منزلت معلم دگرگون می‌شود.

این نماینده مجلس ابراز داشت: مشکلی که در کشور داریم، این است که تمام نگاه‌ها به آموزش و پرورش مانند یک بنگاه مصرف‌کننده است و این نگاه باید با اجرای سند تحول و با توجه به نظام رتبه‌بندی اینگونه شود که آموزش و پرورش یک نظام مولد نیروی انسانی کارآمد و خلاق است.

زاهدی خاطرنشان کرد: اگر نظام رتبه‌بندی ایجاد شود، جایگاه و منزلت آموزش و پرورش به صورت کلی متحول می‌شود و تلاش ما این است که رده‌های خوبی برای ارتقای جایگاه معلمان بگذاریم.

======================================================================================================

استاندار کرمان: آموزش و پرورش یک سرمایه انسانی

 استاندار کرمان در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه ای استان کرمان و همچنین سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم گفت: آموزش و پرورش یک سرمایه انسانی است.

علیرضا رزم حسینی عنوان کرد: در همه کشورهایی که کارپیشرفت و توسعه را طی کردند و به جلو رفتند و جمهوری اسلامی این مسیر را طی می کندمی دانند آموزش و پرورش یک سرمایه انسانی است.

وی تجمیع سرمایه انسانی راسرمایه اجتماعی دانست و گفت: هر کشوری که بخواهد مسیر توسعه یافتگی را طی کند بایدآموزش را از نظام آموزش و پرورش شروع کند و نیاز است سرمایه گذاری بیشتری در سختافزار آموزشی و مکان های آموزشی صورت گیرد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه دردولت تدبیر و امید آهنگ اقتصاد و رونق اقتصادی نواخته شده است اظهار کرد: قصد و نیتآن است که معیشت و اقتصاد فرهنگیان بهبود یابد.

وی همچنین گفت: معلمان الگوی رفتاری دانش آموزان هستند و هر تفکر و رفتاری که معلم داشته باشد دانش آموزان هم الگو می گیرند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: دانش آموزان دوست دارند ازمعلم صداقت و راستی را یاد بگیرند و باید به دانش آموزان یاد بدهیم که اصل بر برائتاست.

وی افزود: احترام متقابل از برنامه های دیگری است که معلمان می بایست به دانش آموزان آموزش دهند و به آنان بویژه در سنین پایین آموزش دهیم که از سنین کودکی فرهنگ مشارکتی را یاد بگیرند.

وی بیان کرد: به دانش آموزان آموزش دهیم کارآفرین و ارزش آفرین باشند که کارمند دولت منزلتی نیست و بروکراسی دولتی و دیوانسالاری به پیشرفت کمکی نمی کند.

رزم حسینی گفت: از سنین پایین یاد بگیریم حقوق همدیگر را رعایت کنیم تا در دوران های بعد از مدرسه هم به حق دیگران احترام بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه گفت و گو بین دانش آموز و معلم شخصیت دانش آموز را می سازد خاطرنشان کرد: این موارد را در مدرسه می بایست به فرزندان مردم که یک سوم وقت خود را در محیط آموزشی مدرسه می گذرانند یاد داد.

استاندار کرمان افزود: شبکه مجازی تهدید نیست بلکه باید تمام فناوری های جدید را به خدمت بگیریم وتبدیل به فرصت کنیم.

وی گفت: با آگاهی دادن به دانش آموزان و ارتقای سطح آگاهی از فناوری نو می توان از آن در جهت تعالی آموزشی کشور استفاده کرد.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش  باطرح این پرسش که اگر استاندار بودید چکار می کردید و چه کارهایی نمی کردید از عموم افراد جامعه برای پاسخگویی به آن دعوت کرد.

 علیرضا رزم حسینی افزود: به همه کسانی که در پاسخ به این پرسش همکاری و طی سه ماه آینده نظر خود را بصورت مکتوب به روابط عمومی استانداری ارسال کنند جوایزی اهدا می شود.

وی بیان کرد: می توانیم از این نظرات و پیشنهادات درجهت ساختن استان کرمان اسفاده کنیم.

وی گفت: همه می توانند نظرات خود را درمورد اقدامات انجام شده همچون مثلث توسعه یا اقداماتی که می توان انجام داد به صورت مکتوب در اختیار استانداری قرار دهند.

======================================================================================================

با حضور معاون وزیر آموزش وپرورش:

مدرسه خیرساز 10 کلاسه در کرمان افتتاح شد

مدرسه 10 کلاسه خیر ساز مسروره بنی هاشمی با حضور معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شماری از مسوولان استان در شهر کرمان افتتاح شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان درآیین افتتاح این مدرسه خیرساز بابیان اینکه خیرین مدرسه ساز برای همیشه ماندگار خواهند بود گفت: مدرسه سازی بزرگترین باقیات وصالحات برای خیران است.

ابراهیم جهانگیری از راه اندازی 32 مجمع خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار طی یکسال گذشته  در شهرستان ها و مناطق استان کرمان  خبرداد.

برپایه این گزارش مدرسه 10 کلاسه خیرساز مسروره بنی هاشمی با مساحت بیش از 5 هزار متر مربع و زیربنای یکهزار و330متربا اعتباری بالغ بریک میلیارد وصد میلیون تومان همزمان به هفته معلم  به بهره برداری رسید.

گفتنی است: بیش از 200 دانش آموز مقطع متوسطه دوره دوم رشته ادبیات علوم انسانی  در مدرسه خیرساز مسروره بنی هاشمی معلم بازنشته کرمانی به تحصیل خواهند پرداخت.

مدرسه متوسطه دوره دوم  مسروره بنی هاشمی(فرهنگ) تنها  مدرسه ادبیات علوم انسانی پسرانه در استان کرمان است.

کرمان - ایرنا - مدرسه خیر ساز مسروره بنی هاشمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شماری از مسوولان استان در شهر کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا این واحد آموزشی که عصر یکشنبه با مساحت یکهزار و 330 متر مربع به بهره برداری رسید دارای 10 باب کلاس و ظرفیت 300 دانش آموز است.

مسروره بنی هاشمی ساخت این مدرسه را در سال 1390 با همراهی مجمع خیرین مدرسه ساز کرمان شروع کرد و بیش از هفت میلیارد ریال در آن هزینه شده است.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

مدرسه 10 کلاسه خیر ساز مسروره بنی هاشمی با حضور رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کرمان افتتاح شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل از استان کرمان، ابراهیم جهانگیری مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان درآیین افتتاح این مدرسه خیرساز بابیان اینکه خیرین مدرسه ساز برای همیشه ماندگار خواهند بود گفت: مدرسه سازی بزرگترین باقیات وصالحات برای خیران است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از راه اندازی 32 مجمع خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار طی یکسال گذشته در شهرستان ها و مناطق استان کرمان خبرداد.

گفتن است؛ برپایه این گزارش مدرسه 10 کلاسه خیرساز مسروره بنی هاشمی با مساحت بیش از 5 هزار متر مربع و زیربنای یکهزار و330متربا اعتباری بالغ بریک میلیارد وصد میلیون تومان همزمان به هفته معلم  به بهره برداری رسید.

شایان ذکر است؛ بیش از200 دانش آموز مقطع متوسطه دوره دوم رشته ادبیات علوم انسانی  در مدرسه خیرساز مسروره بنی هاشمی معلم بازنشته کرمانی به تحصیل خواهند پرداخت.

با حضور معاون وزیر آموزش وپرورش(واحد مرکزی خبر کرمان)

مدرسه خیرساز 10 کلاسه در کرمان افتتاح شد

 مدرسه 10 کلاسه خیر ساز مسروره بنی هاشمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شماری از مسوولان استان در شهر کرمان افتتاح شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان درآیین افتتاح این مدرسه خیرساز بابیان اینکه خیرین مدرسه ساز برای همیشه ماندگار خواهند بود گفت: مدرسه سازی بزرگترین باقیات وصالحات برای خیران است.

ابراهیم جهانگیری از راه اندازی 32 مجمع خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار طی یکسال گذشته در شهرستان ها و مناطق استان کرمان خبرداد.

برپایه این گزارش مدرسه 10 کلاسه خیرساز مسروره بنی هاشمی با مساحت بیش از 5 هزار متر مربع و زیربنای یکهزار و 330 متربا اعتباری بالغ بریک میلیارد وصد میلیون تومان همزمان با هفته معلم به بهره برداری رسید.

گفتنی است: بیش از 200 دانش آموز مقطع متوسطه دوره دوم رشته ادبیات علوم انسانی در مدرسه خیرساز مسروره بنی هاشمی، معلم بازنشته کرمانی به تحصیل خواهند پرداخت.

مدرسه متوسطه دوره دوم مسروره بنی هاشمی(فرهنگ) تنها مدرسه ادبیات علوم انسانی پسرانه در استان کرمان است.

مدرسه خیر ساز مسروره بنی هاشمی افتتاح شد

به گزارش البرز ما این واحد آموزشی که عصر یکشنبه با مساحت یکهزار و ۳۳۰ متر مربع به بهره برداری رسید دارای ۱۰ باب کلاس و ظرفیت ۳۰۰ دانش آموز است.مسروره بنی هاشمی ساخت این مدرسه را در سال ۱۳۹۰ با همراهی مجمع خیرین مدرسه ساز ...

 به گزارش البرز ما این واحد آموزشی که عصر یکشنبه با مساحت یکهزار و ۳۳۰ متر مربع به بهره برداری رسید دارای ۱۰ باب کلاس و ظرفیت ۳۰۰ دانش آموز است.

مسروره بنی هاشمی ساخت این مدرسه را در سال ۱۳۹۰ با همراهی مجمع خیرین مدرسه ساز کرمان شروع کرد و بیش از هفت میلیارد ریال در آن هزینه شده است.

به گزارش اخبار ما: مدرسه خیر ساز مسروره بنی هاشمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شماری از مسوولان استان در شهر کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا این واحد آموزشی که عصر یکشنبه با مساحت یکهزار و ۳۳۰ متر مربع به بهره برداری رسید دارای ۱۰ باب کلاس و ظرفیت ۳۰۰ دانش آموز است.

مسروره بنی هاشمی ساخت این مدرسه را در سال ۱۳۹۰ با همراهی مجمع خیرین مدرسه ساز کرمان شروع کرد و بیش از هفت میلیارد ریال در آن هزینه شده است.

حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، نخستین دبیرستان  تخصصی ادبیات و علوم انسانی استان، با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان، در کرمان افتتاح شد.

به گزارش بخش اطلاع رسانی کرمان مجازی، نخستین دبیرستان  تخصصی ادبیات و علوم انسانی استان کرمان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، نماینده‌ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسئولان استانی به بهره‌ برداری رسید.

براساس این گزارش، این مدرسه که تنها دبیرستان تخصصی ادبیات و علوم انسانی استان کرمان است، در فضایی با زیربنای یک هزار و 300 متر مربع و با هزینه‌ی یک میلیارد و 100 میلیون تومان احداث شده است که 700 میلیون تومان آن توسط «مسروره بنی هاشمی» خیر مدرسه ساز و 400 میلیون تومان آن توسط اداره‌ی کل نوسازی مدارس استان کرمان، تامین شده است.

این مدرسه شامل 11 کلاس درس، کتاب‌خانه، آزمایشگاه و نمازخانه است، 200 دانش‌آموز پسر در رشته‌ی ادبیات و علوم انسانی مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش، در مراسم افتتاحیه‌ی این دبیرستان، با اشاره به اهمیت تدوین کتب درسی در تحقق فرآیند تعلیم و تربیت، از راه‌اندازی باشگاه فرهنگیان به منظور شناسایی نخبگان فرهنگی برای تدوین کتب درسی و استفاده از نظرات آنها خبر داد.

وی با بیان این‌که دانش‌آموزان باید به همان مقداری که در آموزش و پرورش درس می‌خوانند، در جامعه پیشرفت داشته باشند و آموزش‌ها در مدارس باید پژوهش ‌محور و فرهنگ‌ مدار تربیتی باشد، افزود: باید حس زیبا شناسی را که در فطرت دانش ‌آموزان وجود دارد مبنای تفکر و پژوهش دانش‌آموزان قرار دهیم تا نوآوری در آنها رشد کند.

نماینده‌ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم گفت: عمل خیر مانند یک جریان است که می ‌آید و زیبایی می‌آفریند و روشنایی می‌ بخشد و به جامعه رزق و روزی می ‌دهد نه به معنای نان خوردن، بلکه به عنوان یک غذای معنوی که روح را از آلودگی‌ها پاک‌سازی می ‌کند.

محمد مهدی زاهدی گفت: «مسروره بنی‌هاشمی» به دنبال نام و نشان نبوده است، بلکه وی با احساسات پاک، عاطفه، ایمان، وصداقت برای کمک به مردم است و این مسئله فوق‌ العاده ارزش دارد.

مسروره بنی هاشمی خیر مدرسه ساز، نیز در این مراسم اظهار کرد: هدفم از ساخت این مدرسه، انجام حرکتی ماندگار و ایفای نقشی برای آینده‌سازان این مملکت است و برای تحقق این هدف، تمام تلاشم را کرده ام.

در این مراسم معاون وزیر آموزش و پرورش از «مسروره بنی ‌هاشمی»، خیر مدرسه‌ ساز قدردانی کرد.در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در کرمان و با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان، پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از تمبر بزرگداشت مقام معلم رونمایی شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش در واقع مولد سرمایه اجتماعی است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: آموزش و پرورش در واقع مولد سرمایه اجتماعی است و هرگونه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بازده داشته و سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش دارای بازده بیشتری نسبت به آموزش عالی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

نقش معلمان در پیشرفت اجتماعی، اقتصادی، علمی و سیاسی جامعه اجتناب ناپذیر است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای استان اظهار کرد:نقش معلمان در پیشرفت اجتماعی، اقتصادی، علمی وسیاسی جامعه اجتناب ناپذیر است.

ابراهیم جهانگیری گفت: آنچه از معلمان باقی می‌ماند، آثار جاودان است؛ این آثار را امروزه در جامعه مشاهده می‌کنیم، زیرا معلمان در هر پیشرفت سیاسی، اجتماعی، علمی و اقتصادی می‌توانند سهم مهمی داشته باشند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با همراهی معلمان و دانش‌آموزان شکل گرفت و معلمان زیادی در دوران دفاع مقدس کلاس درس را رها کردند و با حضور در عرصه‌های نبرد به درجه رفیع شهادت رسیدند.

جهانگیری خاطر نشان  کرد: 230 معلم و یک‌هزار و 300 دانش‌آموز شهید در استان کرمان داریم که در همه مراحل زندگی اجتماعی، پیشرفت‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی نقش خود را ایفا کردند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره معلمان مبنی بر اینکه جامعه زیر بار منت آموزش و پرورش و معلمان است، تصریح کرد: جامعه با تمام وجود، قوا و توانمندی‌هایش برای پیشرفت، تعالی و تکامل و استقرار ارزش‌ها و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باید به دستگاه تعلیم و تربیت نگاه داشته باشد.

وی از برگزاری نشست با معلمان، حضور مدیران آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و برگزاری آیین تجلیل از معلمان برگزیده به عنوان برنامه‌های هفته تعلیم و تربیت در استان کرمان نام برد.

برپایه این گزارش آیین سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای استان کرمان در تالار برق منطقه‌ای برگزار شود ودر این آیین  ازسه معلم برگزیده کشوری، 35 معلم برگزیده استانی و 555 معلم برگزیده منطقه‌ای استان کرمان  باحضور معاون وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی ،استاندار کرمان ومدیران دستگاه های اجرایی استان تجلیل شد.

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام‌ محمدیان  در آیین سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای استان کرمان در محل تالار برق منطقه‌ای اظهار داشت: مقام معلم به ذات خدا تعلق دارد و انبیا نیز معلمان تمدن‌ساز هستند و نشانه‌های الهی را در آفاق و انفس به ما نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه جامعه معلمان در تفکر جوامع اسلامی ادامه ‌دهنده راه انبیاء هستند، اضافه کرد: اینکه امام راحل معلمی را شغل انبیا می‌داند، به این علت است که معلمان رسالت پیامبر تمدن‌ساز را بر عهده دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دستگاه تعلیم و تربیت تمدن‌ ساز و آموزش و پرورش یک دستگاه ملت‌ ساز است و ملت واحد ایرانی را امروز دستگاه تعلیم و تربیت می‌سازد.

محمدیان با اشاره به تنوع اقوام در کشور و وسعت و گستردگی ایران تصریح کرد: همه ما زیر پرچم جمهوری اسلامی هستیم و آموزش و پرورش وحدت و یکپارچگی را ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: در برخی مناطق کشور تنها جایی که پرچم جمهوری اسلامی به اهتزاز در می‌آید، همان پرچم مدرسه روستایی و عشایری است و معلم ما تنها نماینده حاکمیت جمهوری اسلامی در این مناطق است.

این مسئول همچنین ملت ‌سازی را امر مهمی خواند و یادآور شد: به آموزش و پرورش باید از این حیث توجه شود که تمامیت ارضی و استقلال و یکپارچگی و وحدت ما مرهون نظام آموزش و پرورش است.

محمدیان عنوان کرد: آموزش و پرورش دولت‌ ساز است و به تعبیر مقام معظم رهبری آموزش و پرورش است که دانشگاه‌های خوب را می‌سازد.

وی ابراز داشت: طبقه نخبه از محل آموزش و پرورش تولید می‌شود و دولتمردان خوب بیرون می‌آید و سرمایه اجتماعی مولود آموزش و پرورش است که در ساختن یک دولت مقتدر ضرورت دارد و آن را آموزش و پرورش تولید می‌کند و جایگاه رفیع معلم را در معماری این هندسه می‌بینیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش نظام‌ساز است و نظام‌های اجتماعی مدیون آموزش و پرورش هستند.

محمدیان با اشاره به انتظاراتی که از معلمان وجود دارد، این سئوال را مطرح کرد که آیا سهم آموزش و پرورش را برای ایفای این وظایف می‌بینیم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پروش یک دستگاه هزینه‌خور نیست، عنوان کرد: آموزش و پرورش در واقع مولد سرمایه اجتماعی است و هرگونه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بازده داشته و سرمایه‌گذاری در مقطع ابتدایی دارای بازده بیشتری نسبت به آموزش عالی است.

محمدیان با بیان اینکه عدالت آموزشی باید یک هدف باشد، افزود: همه فرزندان ایران اسلامی باید از آموزش و پرورش با کیفیت برخوردار باشند.

وی ادامه داد: تحول بنیادین آموزش و پرورش با مرکزیت معلم است و این امر باید مورد توجه قرار گیرد و انقلاب اسلامی همیشه معلمان را به همراه دارد که توطئه‌ها را خنثی می‌کند و معلم همیشه پشتیبانی دیده و پشتیبان بوده است.

 

ارسال نظر

Image CAPTCHA