نامفهوم بودن برخی دروس، عامل تحمیل هزینه به خانواده ها

نماینده قرارگاه ملی انجمن های اسلامی دانش آموزان معتقد است متون برخی کتاب های درسی نامفهوم و سنگین است و به همین خاطر دانش آموزان مجبور می شوند از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنند.

ملیکا قاسمی دانش آموز پایه یازدهم رشته ریاضی مدرسه نمونه دولتی بشرا منطقه 19 در گفت و گو با روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه زمانبندی زنگ ها و دروس در انواع مدارس نمونه دولتی، تیزهوشان، دولتی، غیردولتی و .... متفاوت است، اظهار داشت: ساعات تدریس برخی دورس در مدارس بیشتر است و در مواردی هم ساعات دروسی خاص ممکن است در مدارس حذف شوند و یا به تدریس یک درس دیگر بپردازند که این اصلاً درست نیست و مسئولان بایستی در این رابطه فکری کنند.

 وی در خصوص حذف مبحث انتگرال از دوره متوسطه دوم گفت: بحث انتگرال برای من که یک دانش آموز رشته ریاضی هستم درس سختی بود و حذف این مبحث مهم و البته سنگین،  گام مثبتی در کاهش حجم کتاب های درسی است.

 نماینده قرارگاه ملی انجمن های اسلامی دانش آموزان، آموزش تلویزیونی دروس را مطلوب دانست و گفت: با توجه به تعطیلی مدارس در شرایط فعلی،  آموزش از طریق تلویزیون کار خوبی است البته این شیوه آموزش می تواند اثرات متفاوتی داشته باشد چون ویژگی افراد متفاوت است؛  برخی با نگاه کردن،  خوب آموزش می بینند و برخی دیگر بعد از شنیدن توضیحات معلمان و افرادی هم به گونه ای دیگر. امیدوارم کار خوبی که برخی از معلمان در فضای مجازی انجام دادند و مواد آموزشی خودشان را فیلمبرداری کرده و برای دانش آموزان ارسال کردند در تمام مدارس کشور اتفاق بیفتد.

وی مدعی شد آموزش برخی کتابها باید از دوره ای حذف و به دوره دیگر انتقال پیدا کند، گفت: به طور مثال کتاب محیط زیست باید در دوره ابتدایی تدریس شود تا دانش آموزان یاد بگیرند و البته عادت کنند که چطور از این موهبت الهی مراقبت کنند نه اینکه بعد از سال ها که به یک مسئله عادت کرده اند بخواهیم به آنها شیوه صحیح را آموزش دهیم.

 ملیکا قاسمی با انتقاد از حجم بالای برخی کتاب‌های درسی یادآور شد: برخی کتاب ها و دروس بسیار سنگین بوده و حجم زیادی دارند که باید این مشکل را حل کرد. مثلاً حجم کتاب ها آنقدر زیاد است که دانش آموز مجبور است کوله پشتی بسیار سنگینی را حمل کند و این درست نیست.

 این دانش آموز پایه یازدهم رشته ریاضی معتقد است که متون برخی کتاب های درسی نامفهوم و سنگین است و به همین خاطر دانش آموزان مجبور می شوند از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنند که هزینه مالی جدیدی را بر خانواده ها تحمیل می کند و دانش آموز هم مجبور می شود کتابهای بیشتر به مدرسه ببرد.

 

ارسال نظر

Image CAPTCHA