بین الملل

مدارس، مهارت‌ها و یادگیری: تأثیر بیماری کووید 19 بر آموزش

تعطیلی جهانی مدارس و مراکز آموزشی باعث شده است که در روند یادگیری دانش‌آموزان اختلالات عمیق و غیرقابل جبرانی روی دهد. از سویی دیگر در روند ارزیابی‌های دانش‌آموزان نیز مشکلات جدی روی داده و در عین حال، سطح کیفی این ارزیابی‌ها نیز به نحو چشمگیری تنزل پیدا کرده است. این مقاله به بحث در مورد این مطلب می پردازد که چگونه می‌توانیم تأثیر منفی این مشکلات و اختلالات را به حداقل برسانیم.

تفاوت‌‌های میان یادگیری آنلاین و یادگیری از راه دور چیست؟

مقاله‌ای با عنوان "تفاوت‌‌های میان یادگیری آنلاین و یادگیری از راه دور چیست؟ " نوشته "بری استافر" به این چالش مهم دنیای امروز پرداخته که در این بخش قصد داریم به آن بپردازیم.

پنج نکته در مورد پیاده‌سازی یادگیری الکترونیک

انستیتو امنیت محیط زیست و انسان دانشگاه ملل متحد در مقاله‌ای پنج  نکته در مورد پیاده‌سازی یادگیری الکترونیک که می‌تواند در مقابله با تأثیر شیوع بیماری کرونا بر حوزه آموزش و تحصیل مؤثر باشد، را منتشر کرد.

یادگیری آنلاین در دوران شروع بیماری کرونا: فرصت‌ها و تهدیدات؟

مدیر بخش بورسیه و ارتباطات انجمن ملی متخصصان و معلمان دبیرستان ایالات متحده در مقاله‌ای فرصت‌ها و تهدیدات یادگیری آنلاین در دوران شروع بیماری کرونا را بیان کرد.

آموزش و شیوع بیماری کووید 19

 شیوع بیماری کووید 19 تبدیل به یک چالش بزرگ برای نظام‌‌های آموزشی شد. این مقاله که در برگیرنده دیدگاه‌های نویسنده است، راهنمایی‌هایی را برای معلمان، اولیای مدارس و مقامات رسمی و دولتی، در مورد نحوه و چگونگی مواجهه با این بحران ارائه می‌‌کند.

برنامه درسی پنهان و توسعه استعدادهای نهفته: تمرین

این مقاله درصدد است تا به بررسی عمیق این مسئله بپردازد که چگونه برنامه‌‌های درسی پنهان می‌توانند به عنوان یک شیوه‌ی توسعه مهارت‌ها، ارزش‌ها و رفتارها برای یادگیرندگان استفاده شده و به طور ناخودآگاه و تلقینی موجب گسترش و توسعه‌‌ی توانمندی‌های آنان شود.

درک فرایند آموزش در دوران شیوع بیماری‌های همه‌گیر

مقاله ای منتشر شده " درک فرایند آموزش در دوران شیوع بیماریهای همه‌گیر و تفاوت میان آموزشهای از راه دور در شرایط اضطراری، آموزش های راه دور و تدریس آنلاین" را مورد مطالعه قرار داده است.

دورنمای آموزش و گرایشهایی که در سال 2021 برای این حوزه پیش بینی می شود

مدرسه محلی است که دانش آموزان درسهای اولیه زندگی را می آموزند. حضور در یک فضای امن، تجربه کودکان، لحظات شادی، چالشها، دستاوردها، شکستها و ناامیدیها همه و همه تاثیر پایداری در آینده آنها دارند. با این حال تغییر الگویی در شیوه نگرش ما به فرآیند آموزش و یادگیری روی داده است. مدل آموزش هیبریدی و سبک پویای یادگیری همزمان و غیرهمزمان ماندنی خواهد بود. بدون این که متوجه شویم، سبک جدید به سبک روزهای پیش رو تبدیل شده است.

چرا آموزش در سال 2021 فناوری محور خواهد بود؟

آموزش در سال 2021 تا حدود زیادی فناوری محور خواهد بود. ادامه وضعیت همه گیری ویروس کرونا درها و مسیرهای جدیدی را در ابعاد مختلف زندگی گشوده است. فضای آموزشی در تلاش برای متحول کردن گرایش خود به سوی یک مانیفست فناوری محور است.

کرونا 72 میلیون کودک دیگر را در معرض خطر فقر یادگیری قرار داده است

بر اساس گزارش های بانک جهانی، خطر بسته شدن مدارس در اثر شیوع کووید-19، حدود 72 میلیون کودک دیگر در سن تحصیلات ابتدایی را به سمت فقر یادگیری سوق می دهد. این بدین معناست که این کودکان تا سن 10 سالگی قادر به خواندن و درک یک متن ساده نخواهند بود.