بین الملل

پیشنهاد گفت‌وگوی فرهنگی کشورهای جهان اسلام در چارچوب دیپلماسی فرهنگی

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران در گفت‌وگوی تلفنی با سالم محمدالمالک مدیرکل آیسسکو، بر همکاری‌های متقابل و تلاش برای ارتقای فعالیت‌های آیسسکو در جهان اسلام تاکید و ابراز امیدواری کرد در دوران مدیریت او، سازمان آیسسکو بتواند با تلاشی مضاعف و رویکردی جدید، همکاری، همبستگی و موقعیت کشورهای اسلامی عضو آیسسکو را در زمینه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی بیش از پیش بهبود بخشد.

ابعاد بحران یادگیری در نظام های آموزشی؛ برون داد های ناچیز در یادگیری

ابعاد بحران یادگیری در نظام های آموزشی؛ برون داد های ناچیز در یادگیری

نظام تعلیم و تربیت هر کشور باید فراگیران خود را به مهارت های مورد نیاز جهت  دستیابی به زندگی سالم و معنادار مجهز نماید. اگرچه این مهارتها در کشورهای مختلف به شیوه های متنوع و متفاوتی تعریف شده اند. امادر همه ی آنها نکات مشترکی وجود دارد که عموما در برنامه درسی آن کشور منعکس شده است. علی رغم اهمیت موضوع یادگیری بسیاری از کشورها هنوز هم به دلایل زیر به هدف اصلی نظام آموزش خود –یادگیری- دست نیافته اند:

کرسی‌های زبان فارسی خارج از کشور در خطر تعطیلی

 

معاون زبان فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور وزارت علوم گفت: سازمان برنامه و بودجه به دلیل مشکلات ارزی، اعتبار بخش کرسی های زبان فارسی را اختصاص نداده و این کرسی ها در خطر تعطیلی هستند.

یادگیری، تحقق وعده آموزش

مصطفی حسن نژاد

کارشناس مسئول روابط بین الملل سازمان                                                                                      

آموزش و یادگیری یک نیاز فطری است که آمال و آرزوی انسان را متعالی ساخته و موجب خلق ارزش در زندگی می شود.

معلم کنیایی جایزه 1 میلیون دلاری اش را به فقرا بخشید

برترین ها/ پیتر تبیچی (Peter Tabichi) معلمی اهل کنیا که در یک روستای کوچک و فقیر معلم علوم بود به خاطر بردن معتبرترین جایزه معلمان جهان یک شبه معروف و مشهور شد. او با ۱۰۰۰۰ نفر از ۱۷۹ کشور جهان رقابت کرد و در نهایت توانست با جایزه یک میلیون دلاری به خانه برگردد.

چالش سن مناسب آموزش زبان خارجی بررسی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری رب،  نشست «چالش سن مناسب آموزش زبان خارجی: در نظام آموزشی ایران و تجارب جهانی»، ۱۶اردیبهشت۱۳۹۸، با سخنرانی حمیدرضا ایرجی برگزار می‌شود.

در این نشست از مجموعه‌‌نشست‌های گروه روش‌ها و برنامه‌های آموزشی و درسی دانشگاه تهران، دکتر محمود مهرمحمدی حضور دارد و دکتر رضوان حکیم‌زاده دبیری نشست را بر عهده دارد

مواجه با چالش‌ها منطقی‌ترین راه، یاری از عالمان و فرهیختگان امت اسلامی است

دکتر عبدالعزیز عثمان التویجری مدیرکل کمیسیون آیسسکو و دبیر کل اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام

در مواجه با چالش ها منطقی ترین راه، یاری خواستن از عالمان و فرهیختگان امت اسلامی است

پیام دکتر عبدالعزیز عثمان التویجری مدیرکل کمیسیون آیسسکو و دبیر کل اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام به همایش بین المللی جهان اسلام در افق 1414 توسط دکتر غلامرضا کریمی دیبر کل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران قرائت گردید.

افزایش اضطراب و خودآسیبی در بین دانش‌آموزان انگلیسی

بیش از ۸۰ درصد از معلمان انگلیسی اعلام کرده‌اند که به دنبال افزایش گزارش‌هایی مربوط به تشدید اضطراب، خود آسیبی و حتی موارد خودکشی میان دانش‌آموزان و با حمایت ناکافی مدارس، وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان انگلیسی طی دو سال گذشته وخیم‌تر شده است.

به گزارش ایسنا، در یک نظرسنجی صورت گرفته میان ۸۶۰۰ نفر از مدیران، معلمان و کارکنان حمایتی مدارس، ۸۳ درصد اعلام کرده‌اند که شاهد افزایش شمار دانش‌آموزان با وضعیت نامطلوب سلامت روان در مدارس هستند و این درصد در میان دانش‌آموزان کالج‌ها به ۹۰ درصد می‌رسد.

یونسکو چهارمین جایزۀ «آموزش زنان و دختران» را اعطا می‌کند

سازمان یونسکو و جمهوری خلق چین، برای چهارمین جایزۀ یونسکو در زمینۀ «آموزش زنان و دختران»  فراخوان داد. هدف از تدوین این جایزه، تقدیر از فعالیت‌های نوآورانه و شاخصی است که توسط افراد، مؤسسات و سایر نهادها و سازمان‌های دولتی یا غیردولتی فعال در حوزۀ آموزش زنان و دختران صورت می‌گیرد. فعالان عرصۀ آموزش تا ۱۸اردیبهشت۱۳۹۸ می‌توانند آثار خود را به گروه آموزش کمیسیون ملی یونسکو بفرستند.

 معیارهای انتخاب طرح‌ها عبارت‌اند از:

اثربخشی طرح با توجه به منابع اختصاص‌یافته؛

نوآور بودن طرح؛

پایداری طرح؛

ویژگی‌های آموزش ابتدایی در کشورهای موفق

بدون شک در نظام آموزش و پرورش رسمی هر کشوری، مقطع ابتدایی هم به لحاظ کمی یعنی تعداد معلمان و دانش آموزان و هم از نظر کیفی یعنی تاثیری که این دوره در موفقیت تحصیلی دانش آموزان در سراسر زندگی و دوران تحصیل دارد،