بین الملل

افزایش اضطراب و خودآسیبی در بین دانش‌آموزان انگلیسی

بیش از ۸۰ درصد از معلمان انگلیسی اعلام کرده‌اند که به دنبال افزایش گزارش‌هایی مربوط به تشدید اضطراب، خود آسیبی و حتی موارد خودکشی میان دانش‌آموزان و با حمایت ناکافی مدارس، وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان انگلیسی طی دو سال گذشته وخیم‌تر شده است.

به گزارش ایسنا، در یک نظرسنجی صورت گرفته میان ۸۶۰۰ نفر از مدیران، معلمان و کارکنان حمایتی مدارس، ۸۳ درصد اعلام کرده‌اند که شاهد افزایش شمار دانش‌آموزان با وضعیت نامطلوب سلامت روان در مدارس هستند و این درصد در میان دانش‌آموزان کالج‌ها به ۹۰ درصد می‌رسد.

یونسکو چهارمین جایزۀ «آموزش زنان و دختران» را اعطا می‌کند

سازمان یونسکو و جمهوری خلق چین، برای چهارمین جایزۀ یونسکو در زمینۀ «آموزش زنان و دختران»  فراخوان داد. هدف از تدوین این جایزه، تقدیر از فعالیت‌های نوآورانه و شاخصی است که توسط افراد، مؤسسات و سایر نهادها و سازمان‌های دولتی یا غیردولتی فعال در حوزۀ آموزش زنان و دختران صورت می‌گیرد. فعالان عرصۀ آموزش تا ۱۸اردیبهشت۱۳۹۸ می‌توانند آثار خود را به گروه آموزش کمیسیون ملی یونسکو بفرستند.

 معیارهای انتخاب طرح‌ها عبارت‌اند از:

اثربخشی طرح با توجه به منابع اختصاص‌یافته؛

نوآور بودن طرح؛

پایداری طرح؛

ویژگی‌های آموزش ابتدایی در کشورهای موفق

بدون شک در نظام آموزش و پرورش رسمی هر کشوری، مقطع ابتدایی هم به لحاظ کمی یعنی تعداد معلمان و دانش آموزان و هم از نظر کیفی یعنی تاثیری که این دوره در موفقیت تحصیلی دانش آموزان در سراسر زندگی و دوران تحصیل دارد،

ساختار آموزشی کشور برزیل

در دهه گذشته آموزش و پرورش در کشورهای آمریکای لاتین تحت تأثیر بحرانهای اقتصادی قرار گرفته است. با وجود مشکلات مالی و اقتصادی، اصلاحات علمی و تئوری با راه حل‌های عملی و آزادیهای سیاسی که می توانست مشکلات اساسی آموزش و پرورش را در آمریکای لاتین حل کند، انجام نشده است. تحلیل اصلاحات آموزش و پرورش نشان می دهد که برای نو آوری و مناسب بودن اصلاحات باید تمام عوامل (سیاسی، اجتماعی، مذهبی، تاریخی و اقتصاد) و حمل ایجاد اصلاحات را در نظر گرفت.

ضرورت دسترسی جوانان مهاجر به آموزش

مدیرکل آژانس مهاجرت سازمان ملل از کشورهایی که میزبان مهاجران و پناهجویان هستند خواست که شرایط دسترسی به آموزش را برای مهاجران جوان فراهم کرده و از امکان ادامه تحصیل آنها اطمینان حاصل کنند.

نظام آموزشی کشور نیوزیلند

سیستم آموزشی و پرورش نیوزیلند توسط بخش دولتی اداره می شود که 95 درصد از جمعیت کشور را آموزش می دهد .وزارت آموزش و پرورش سالانه 8/4 بیلیون دلار را صرف آموزش می کند که تقریباً 16 درصد در آمد ملی است.

نظام آموزشی کشور هلند

مقدمه:

یک ویژگی بارز سیستم آموزش هلند این است که این سیستم سیاست آموزش متمرکز را با اداره ومدیریت غیر متمرکز مدارس ترکیب می‌کند.دولت مرکزی آموزش را با توجه به قانون اساسی به وسیله قوانین کنترل میکند. بدین ترتیب برعملکرد هر دو موسسات عمومی وخصوصی نظارت می شود.مشارکت مقامات استانی غالباً شکل نظارت قانونی و وظایف قضایی را به طور یکسان دربرابر مدارس عمومی وخصوصی به خود می گیرد.

فرانسه تبلیغ کلاس های خصوصی و کتب کمک آموزشی را ممنوع کرد

تظاهرکنندگان با دست نوشته هایی که روی آن نوشته شده بود "آموزش کالای فروشی نیست"، نسبت به تبلیغ کلاس های آموزشی در خارج از چارچوب مدرسه و کتاب های کمک آموزشی اعتراض کردند.