بیانیه گام دوم انقلاب، حاصل اجتهاد ژرف در عرصه جهانی است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: در مسیر تحقق گام دوم انقلاب 3 نهاد اساسی موظفند که با همفکری، همدلی و هم افزایی این بار را در حوزه فکری و اندیشه ای بهتر از گذشته بردارند. در میان این سه نهاد در درجه اول آموزش و پرورش و سپس دو نهاد دانشگاه و حوزه است که می توانند با هم یک حرکت گام دومی بردارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست یاران گام دوم انقلاب که در عصر روز یکشنبه 20 بهمن‌ماه 98 در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: در نشست یاران گام دوم انقلاب کنار یکدیگر جمع شده‌ایم تا رسالت بزرگی که در زمینه گام دوم انقلاب برعهده داریم را مورد تأکید قرار دهیم. دایره مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب وسیع و گسترده است و طیف زیادی از افراد را در بر می گیرد. این بیانیه چتر گسترده‌ای را ایجاد کرده وافرادی که دغدغه انقلاب اسلامی ایران را دارند و با باورهای اسلامی و انقلابی خود را متعهد در برابر کارکردهای انقلاب می دانند و هر ایرانی دلسوز نسبت به کشور وآینده ایران و هر کسی که به عزت و استقلال و تعالی کشور فکر می کند می تواند خود را در زیر این چتر تلقی کند.

ایشان افزود: فراتر از مرزهای جغرافیایی کشورها هر عضو امت اسلامی که برای نجات مسلمانان از چنبره استثمار و سلطه ی نظام خشن سرمایه داری و حاکم بر سرنوشت امروزی جهان بیاندیشد و خود را مجاهد فی سبیل الله بداند، زیر چتر مخالفان نظام سلطه قرار می گیرد و همانند هر انسان آزاده  که در اندیشه آزادی، عدالت و استقرار عادلانه تمدن و کسانی که با عنصر مهدویت، عنصر اخلاق و عنصر عدالت به این چشم انداز فکر کند زیر چتر بیانیه گام دوم انقلاب قرار می گیرد.

وی گفت: به خاطر سرچشمه، منطق پشتیبان و زلال حکمتی که منطق این بیانیه دارد، همچنین برخوردار از منابع عقل و قرآن و عترت و تجربه های تاریخی تلخ و شیرین حرکت رو به تعالی اسلام  می باشد. بیانیه گام دوم انقلاب محصول اجتهاد ژرف در عرصه جهانی متناسب با نیازها و چالش ها و اقتضائات امروز جامعه ما است که به سرچشمه وحی الهی متصل است و به منابع عقل و نقل از قرآن و عترت، از سنت پیامبر و سیره معصومین و تجربه بیش از 14 قرن امت اسلامی در تجربه های تاریخی تلخ و شیرینی که در استمرار رو به تعالی و رو به رشد انقلاب نشات گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: رهبر فرزانه انقلاب به عنوان یک حکیم، عالم ربانی روشن فکر، مجاهد فی سبیل الله، آینده‌نگر و مجتهدی روزآمد دست به قلم شده‌اند و چیزی که بیانگر حکمت نظری و عملی یک فرد حکیم در بستر اندیشه ناب اسلامی است را در این بیانیه به نگارش درآورده‌اند.

وی افزود: اگر به مقاطع مختلف تاریخ اسلام نگاه کنید متوجه می شوید که همین عالم های ربانی روشن اندیش مجاهد به حرکت مسلمانان رونق می‌دادند و راهی را روشن می کردند و چالش‌ها را بیان می‌کردند در عین اینکه خودشان هم در صحنه حضور داشتند. امام خمینی (ره) فقیه زمان بوده و در عرصه بین‌المللی دیدگاه ایشان موجب برپائی جبهه جهانی و مبارزه با نظام استبدادی شده است. هنوز در آغاز راه هستیم. در جبهه دوم باید بتوانیم با استفاده از تجربه ها و فراز و نشیب ها و با استفاده از توانمندی های ملی عمیقی که در کشور ما شکل گرفته و با استفاده از پشتوانه همراهی امت اسلامی و همه آزادیخواهان و عدالت جویان در سراسر جهان این مسیر را طی کنیم و به استقرار تمدن نوین اسلامی در سطح جهان نزدیک شویم و زمینه‌های استقرار نظام عادلانه جهانی مهدی موعود (عج) را فراهم کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این سه کلید واژه اساسی که می تواند به ما کمک کند در درجه اول خودسازی است. ما نیاز به یک مرحله دیگر از خود سازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی داریم و این خودسازی شامل خودسازی فردی و خود سازی اندیشه ای در اسلام است.

ذوعلم افزود: خود سازی شامل یک حرکت عمیق در بعد اندیشه ای، علمی و بازسازی دانشی است که سال‌هاست به‌عنوان تحول در علوم انسانی در کشور مطرح است و درون مایه های آن وجود دارد و شکل گرفته است. اندیشمندان و متفکران دانش های مختلف در این مسیر قدم برداشته تا با یک حرکت گام دومی  و با مطالعات عمیق تر یک جهش اساسی داشته باشیم.

5
امتیاز: 5 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA