انتقال انتگرال از مدرسه به دانشگاه، حذف انتگرال نیست

مشاور علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن حمایت تلویحی از انتقال مفهوم کلی انتگرال از برنامه درسی متوسطه 2 به برنامه درسی دوره دانشگاه، بیان داشت:انتقال انتگرال از مدرسه به دانشگاه، حذف انتگرال نیست.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود امانی طهرانی مشاور علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره تأثیر حذف انتگرال از کتاب‌های درسی دوره متوسطه دوم اظهار کرد: موضوعات این چنینی وقتی از حوزه تخصصی تصمیم‌گیری خارج می‌شود و صرفاً بهانه‌ای برای هجمه علیه کسی یا جلب توجه باشد از بستر طبیعی خود خارج شده است که اکنون با این شرایط مواجه هستیم.

او ادامه داد: انتگرال مفهوم مهمی در ریاضیات محسوب می‌شود چراکه به واسطه این مفهوم می‌توان مساحت اشکال هندسی نامنظم را محاسبه کرد بنابراین به عنوان یک دستاورد مهم در علم ریاضی شناخته می‌شود.

مشاور علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به مفهوم با اهمیت انتگرال و ضرورت شناخت آن از سوی دانش‌آموزان، گفت: یا این آشنایی باید در پایه تحصیلی خاصی صورت گیرد یا نیازمند بررسی تخصصی است.

امانی طهرانی افزود: با توجه به اینکه در دوره‌های تحصیلی فعلی پیش دانشگاهی حذف شده است و در مقابل یک سال به دوره ابتدایی اضافه کردیم بنابراین پایه 9، 10 و 11 سابق جای خود را به پایه‌های 10، 11 و 12 جدید داده است بر همین اساس، چون یک سال حذف شده است آموزش انتگرال هم به بخش بعدی آموزش که دانشگاه می‌شود، محول شد.

نگاه ما حذف انتگرال از آموزش ریاضی نیست

او با تأکید بر اینکه نگاه ما حذف انتگرال از آموزش ریاضی نیست، گفت: دانش آموزان پس از ورود به دانشگاه و رشته‌های مرتبط با مفهوم انتگرال آن را در واحد ریاضی 1، دانشگاه آموزش می‌بینند بنابراین مفهوم انتگرال جزوء مفاهیم پایه‌ای است که هرگز نباید حذف شود، اما آنچه تصمیم گیری شده این است که جایگاه آموزش انتگرال از متوسطه دوم به دانشگاه تغییر پیدا کند.

مشاور علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یادآوری کرد: در برنامه درسی فعلی مفهوم کلی انتگرال از متوسطه 2 به برنامه درسی دوره دانشگاه انتقال پیدا کرده است، اما مفهوم پایه آن که به دیفرانسیل مرتبط بشود همچنان در کتاب‌های درسی مدرسه وجود دارد.

5
امتیاز: 5 (1 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA