مسائل مربوط به معلمان باید موشکافی شده و به تصمیمات شجاعانه تاثیرگذار بیانجامد

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد عامل اصلی‌ای که کار تربیتی انتقال مهارت‌ها و دانش را انجام می‌دهد معلمان، هنرآموزان و مربیان پرورشی هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی ذوعلم در خصوص لزوم آموزش ضمن خدمت فرهنگیان در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: ارتقای توانمندی معلمان تأثیر مستقیمی بر ارتقای کیفیت آموزشی ما دارد. عامل اصلی‌ای که کار تربیتی انتقال مهارت‌ها و دانش را انجام می‌دهد معلمان، هنرآموزان و مربیان پرورشی هستند.

وی ادامه داد: همکاران ما خودشان مشتاق هستند که دائماً برای آنها فرصت‌های جدید ایجاد شود تا بتوانند توانمندی، دانش و تجربه خود را ارتقا دهند، بنابراین چنین مطالبه‌ای وجود دارد و تأثیر آن نیز انکارناپذیر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ذوعلم بیان کرد: گستردگی آموزش‌وپرورش باعث می‌شود که در عمل، توجه به آن کم شود. اما اخیراً در ضریب افزایش حقوقی که قرار بود انجام شود خوشبختانه اقدام خوبی شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مورد جذب بیشتر معلمان و کمبود سرانه آنها، گفت: کلاس‌های 30 یا 40 نفره‌ای داریم که خارج از استانداردهای مصوب است و معمولاً اول سال تحصیلی همکاران ما در استان‌ها و شهرستان‌ها با این مسئله دست به گریبان هستند. عدم توازنی که در نسبت بین نیاز ما و موجودی معلمان و دبیران وجود دارد، ورودی ما در دانشگاه‌های فرهنگیان و پردیس‌های مختلف و ظرفیت محدودی که تربیت معلم دارد مصائبی است که وجود دارد. به نظرم در این مناسبتی که برای روز معلم است باید این بحث‌ها موشکافی شود و به تصمیمات شجاعانه تأثیرگذار بیانجامد. اکنون به دلیل کرونا این نوع از مباحث جدی در محاق قرار گرفته است.

وی بیان کرد: کاری که سازمان ما بر عهده دارد توجه به ارتقاء و توانمندی سرشاخه‌های تعلیم‌وتربیت است؛ یعنی مسئولان گروه‌های آموزشی در استان‌ها و انجمن‌ها، معلمان و دبیرانی که به عنوان مدرس در سطح مناطق استان‌ها باید به آموزش سایر معلمان بپردازند.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA