خانواده‌ها شریک یادگیری در شرایط کرونا باشند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش گفت: راهنمای برنامه‌ریزی درسی در شرایط کرونا تسهیلاتی را برای آموزش و یادگیری در این وضعیت در نظر گرفته اما توصیه این است که خانواده‌ها نقش شریک یادگیری را در این شرایط ایفا کنند.

افشار بهمنی در گفت و گو با روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار داشت: راهنمای برنامه‌ریزی درسی در شرایط شیوع ویروس کرونا به مدیران و هنرآموزان توصیه کرده که برای مدیریت بهتر محتوای آموزشی برای دروس پایه و شایستگی‌های غیر فنی در دل هر پودمان یک سری محتوا مانند برخی نرم افزارها و دروس دانش‌محور قابلیت ارائه به صورت مجازی را دارند. بی شک هیچ روشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری و تعاملی در کارگاه‌های آموزشی شود، اما این تجربه جدیدی است.

وی ادامه داد: در این راهنما همه‌ی عناصر برنامه درسی مورد توجه قرار گرفته و براساس رشته‌های پیشنهاد شده در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش توصیه‌هایی به خانواده‌ها شده تا بتوانند نقش شریک یادگیری را ایفا کنند.

بهمنی ادامه داد: همچنین در راهنمای برنامه درسی دانش‌آموزان اطلاعاتی گنجانده شده که مشاغل فنی و حرفه‌ای و کاردانش به عنوان مشاغل خانگی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: در راهنمای برنامه درسی هنرجویان در شرایط شیوع ویروس کرونا توصیه‌هایی نیز برای خانواده‌ها در خصوص نرم‌افزارها و رسانه‌های دیداری و شنیداری که نقش تکمیلی در آموزش دارند، پیش‌بینی شده است یعنی برای هر رشته یک سری نرم افزار نیاز است که خانواده‌ها در جریان باشند اگر هنرجویی بخواهد در منزل کار کند از کدام نرم‌افزارها استفاده کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش گفت: راهنمای برنامه درسی هنرجویان در شرایط شیوع ویروس کرونا به معرفی منابع اطلاعاتی پشتیبان نیز توجه کرده است، از این رو فیلم‌های آموزشی بسیاری در شبکه ملی رشد به عنوان یکی از منابع اطلاعاتی رسمی و مستند بارگذاری شده است.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA