انتشارات مدرسه سوار بر امواج مسئله‌ها حرکت کند

همزمان با آغاز هفته‌ی کتاب و کتاب خوانی ویژه برنامه‌های جشن سی سالگی انتشارات مدرسه با عنوان سال سی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در نشست شورای مدیران گزارشی از فعالیت‌های انتشارات مدرسه توسط حمیدرضا شاه آبادی مدیرعامل این انتشارات ارائه شد.

شاه آبادی با بیان تقارن آغاز هفته‌ی کتاب و کتابخوانی با سالروز تأسیس این انتشارات گفت: سال سی، جشن سی سالگی انتشارات مدرسه است که شامل مجموعه‌ای از برنامه‌های متناسب با هفته‌ی کتاب کتابخوانی پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر جایگاه انتشارات مدرسه در فضای نشر کودک و نوجوان کشور گفت: ما ناشر برگزیده‌ی 9 دوره از جشنواره کتاب رشد و همچنین ناشر برگزیده‌ی تاریخ نگاری انقلاب اسلامی هستیم.

شاه آبادی تولید کتاب‌های دیجیتال، راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجازی، ثابت و سیار، فعال کردن سایت فروش و اپلیکیشن بوفه را از جمله رویکردهای این انتشارات در دوره‌ی کرونایی بر شمرد.

تولید کتاب‌های بریل برای مخاطبان با نیازهای ویژه، تولید 300 عنوان کتاب براساس محتوای مجلات رشد، تولید کتاب‌های تعاملی با مخاطب، ‌ تشکیل باشگاه مخاطبان همچنین تولید کتاب‌های کمک آموزشی مقطع ابتدایی با عنوان پویک را از جمله اقدامات این انتشارات با رویکردهای تحولی برنامه‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برشمرد.

در ادامه دکتر حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این جلسه شورای مدیران سازمان پژوهش که به صورت مجازی برگزار شد ضمن تبریک هفته‌ی کتاب و کتابخوانی و با تقدیر از عملکرد این انتشارات نکاتی را خاطر نشان کرد.

دکتر ملکی با تأکید بر جایگاه این انتشارات در تعامل با سازمان پژوهش گفت: گروه‌های پژوهشی و برنامه‌ریزی درسی باید نسبت به تولیدات انتشارات مدرسه حساس باشند. انتشارات مدرسه هم باید اقدامات لازم در خصوص استفاده از نظرات پژوهشگران و کارشناسان سازمان را تمهید نماید. انتشارات مدرسه حامی برنامه‌های درسی و توسعه‌دهنده و غنی‌ساز برنامه‌های درسی باید باشد.

وی افزود: از بعد تبلیغی باید فعالیت‌های انتشارات مدرسه بهتر و بیشتر به جامعه‌ی مخاطبان معرفی شود. از این رو توصیه می‌کنم هیأت مدیره‌ی این انتشارات نسبت به چابک‌سازی انتشارات تدابیر لازم اتخاذ کنند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با مرور برخی فعالیت‌ها و اقدامات تحولی سازمان گفت: در فضای برنامه‌های تحولی، انتشارات مدرسه نقش مهمی در تولید بسته‌های تربیت و یادگیری می‌تواند ایفا کند لذا لازم است جلسات موازی این مجموعه با معاونت برنامه‌ریزی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری شروع شود. وظیفه‌ی این معاونت تولید محتوایی بسته‌ها است و انتشارات مدرسه وظیفه‌ی تولید آن برای مخاطبان را می‌تواند به عهده بگیرد.

ملکی با تأکید بر ابلاغ اخیر وزیر آموزش پرورش به وی در خصوص تشکیل شورای کاهش تمرکز در نظام برنامه‌ریزی درسی تأکید کرد: انتشارات مدرسه در این خصوص می‌تواند همکاری مؤثری داشته باشد.

وی یادآور شد: انتشارات مدرسه باید در مسئله‌یابی و تشخیص نیازهای کودکان و نوجوانان فعالیت نماید و سوار بر امواج مسئله‌ها حرکت و برنامه‌ریزی کند.

 

1
امتیاز: 1 (3 رای)

ارسال نظر

Image CAPTCHA