
نشست شورای سیاستگذاری فضای مجازی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بهمنظور بررسی راهکارهای نوین آموزشی، روزآمد سازی و بررسی شیوههای مختلف برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، دکتر حسن ملکی در این نشست که امروز در سالن شهید سلیمی جهرمی برگزار شد، اظهار داشت: بهمنظور ارتباط ذهنی بیشتر حاضران در جهت تبیین جایگاه این جلسه باید مقدمهای را عرض کنم؛ سازمان پژوهش بر اساس رسالتش تولید برنامه درسی و بستههای تربیت و یادگیری را به اقتضای اسناد تحولی برعهده دارد البته دو سال است که حرکت نوینی در این زمینه آغاز شده و اکنون در حساس ترین نقطه آن هستیم.
وی با اشاره به اقدامات مؤثری که مسؤولان قبلی سازمان انجام دادند، گفت: طبق اعلام خود این دوستان اقداماتشان همسوسازی برنامه درسی بوده و بنای جدی برای مبتنی ساختن برنامه درسی بر اساس اسناد بالادستی و اسناد تحولی نداشتند.
دکتر ملکی ادامه داد: بناهای تربیتی مبنای مرتبط با خود را میخواهند و اگر بنا را تغییر دادیم مبنا هم تغییر میکند. ضمن تشکر از تلاشهای مسؤولان قبلی سازمان باید بگویم که ما پله بالاتری را در نظر گرفتهایم و ادعا کردهایم که راهنماهای برنامه درسی را مبتنی بر اسناد تحولی تهیه خواهیم کرد.
وی با اشاره به کارگاههای آموزشی و جلسات هماندیشی برگزار شده با بخشهای مختلف سازمان بیان داشت: هم اکنون 12 گروه پژوهش برنامهریزی درسی و تولید بستههای تربیت و یادگیری در بخش متوسطه نظری و 9 گروه پژوهش در بخش فنیوحرفهای مشغول تهیه محتوا هستند و بخشهای دیگر مانند مجلات رشد نیز مشغول تطبیق با اسناد تحولی هستند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: در این مسیر تحولی اصرار داریم این بنا طبق اصول و مبانی فلسفی به شکل صحیح قرار بگیرد به همین منظور احساس کردیم چند کار مکمل و حمایتی نیاز است که اگر آنها را انجام ندهیم با فقر نرمافزاری روبهرو خواهیم شد.
دکتر حسن ملکی گفت: یکی از این برنامههای حمایتی "آموزش مجازی و رابطهاش با برنامه درسی" است که در همین رابطه یک سؤال مهم و اساسی پیش میآید و آن این است که برنامههای درسی با فضای مجازی چه نسبتی را باید برقرار کنند تا بتوان سریعتر و دقیقتر در مسیر تحول گام برداشت؟
وی در پایان سخنانش درباره فضای مجازی بهعنوان یک واقعیت ریشهدار، نسبت محاط با محیط، فضای مجازی بهعنوان یک طریق و راهبرد جهت نیل به مقصود، فضای مجازی بهعنوان یک منبع، فضای مجازی بهعنوان یک رقیب توضیحاتی ارائه کرد.
در ادامه جواد حاتمی عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و از اساتید برنامهریزی درسی و تکنولوژی آموزشی، محسن باهو مشاور فناوری رئیس سازمان، سید سعید بدیعی سرپرست حوزه ریاست، عبدالله اسدی مشاور رئیس سازمان در ارتباط با نهادها، خسرو سلجوقی و دیگر حاضران به بیان نظرات خود پرداختند.
ارسال نظر