دستیابی به مراتبی از حیات طیبه در بستر شکوفایی فطرت، تحقق یافتنی است

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و تائید آن از سوی مقام معظم رهبری اضافه کرد: سند تحول دارای چند زیر نظام بود که یکی از آن ها «برنامه درسی ملی» بود که به عنوان «نقشه راه» تدوین کتاب های درسی تدوین و تصویب گردید و متعاقب آن سازمان ماموریت یافت تا هر سال کتاب های درسی دو پایه تحصیلی را هم سو با سند تحول و مطابق با برنامه درسی ملی تغییر دهد که امسال کتاب های پایه دهم جدیدالتالیف بوده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به آیات تلاوت شده در ابتدای جلسه" مَنْ عَمِلَ صلِحاً مِّن ذَکرٍ أَوْ أُنثی وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَوةً طیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسنِ " یادآور شد: به استناد این آیات شریفه، هدف تربیت دستیابی دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است که در بستر شکوفایی فطرت و به کمک 5 عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق در 4 عرصه رابطه با خویش، رابطه با خدا، رابطه با خلق و رابطه با خلقت در بستر 11 حوزه یادگیری به شرح ذیل تحقق می یابد:

  1. حوزه تربیت و یادگیری حکمت و معارف اسلامی
  2. حوزه تربیت و یادگیری قرآن و عربی
  3. حوزه تربیت و یادگیری زبان و ادبیات فارسی
  4. حوزه تربیت و یادگیری فرهنگ و هنر
  5. حوزه تربیت و یادگیری سلامت و تربیت بدنی
  6. حوزه تربیت و یادگیری کار و فن آوری
  7. حوزه تربیت و یادگیری علوم انسانی و مطالعات اجتماعی
  8. حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات
  9. حوزه تربیت و یادگیری علوم تجربی
  10. حوزه تربیت و یادگیری آداب و مهارتهای زندگی و بنیان خانواده
  11. حوزه تربیت و یادگیری زبانهای خارجی

سپس از هریک از میهمانان که از 20 کشور جهان در این نشست حضور داشتند به ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های خود پرداختند.

این گزارش می افزاید: مدعوین پس از اقامه نماز جماعت به امامت دکتر محمدیان برای بازدید از میراث ارزشمند امیر کبیر به مدرسه تاریخی دارالفنون عزیمت نمودند.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA