ایجاد شاخص های کیفی برای سنجش فعالیت های ورزشی ضروری است

به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، پیش از ظهر امروز، سید محمد بطحایی در جلسه ستاد عالی فعالیت های ورزشی دانش آموزان در سال تحصیلی 97-96، در ساختمان شهید رجایی، با اشاره به ضرورت و اهمیت آموزش عمومی، اظهارکرد: هیچ کشوری به توسعه پایدار نخواهد رسید مگر این که آموزش و پرورش عمومی آن به سطح قابل توجهی از توسعه یافتگی برسد.

وزیرآموزش و پرورش افزود: برای پیش بینی مسائلی همچون وضعیت سلامت جامعه در آینده، شلوغی و خلوتی دادگستری ها و بیمارستان ها باید به سراغ مدارس امروز رفت و با سنجش کیفیت آموزش امروز، آینده را پیش بینی کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش عمومی مدرسه باید کانون اصلی برنامه های آموزش و پرورش باشد اما پس از انقلاب با ایجاد نهادهای موازی، نقش مدارس در فرآیند یادگیری و یاددهی کم رنگ شده است.

بطحایی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر تلاش هایی در راستای احیای نقش اصلی مدرسه و پررنگ شدن نقش تربیتی آن صورت گرفته است.

وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: ایجاد نهادهای موازی در کنار نظام تعلیم و تربیت، کاهش بهره وری و فاصله گرفتن آموزش و پرورش از اهدافش را درپی داشته است.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: تمام امکانات ورزشی ایجاد شده باید در خدمت دانش آموزان باشد و دانش آموزان به سهولت از آن بهره مند شوند.

بطحایی با اشاره به برنامه های ارایه شده به مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: توجه به محتوای برنامه های آموزشی، پرورشی و ورزشی از مواردی است که در برنامه مذکور برآن تاکید شده است. بنابراین در دولت دوازدهم همواره تلاش خواهیم نمود شادی و نشاط را در مدارس حاکم کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین ابزارهایی که می تواند میزان شور و نشاط را در بین دانش آموزان افزایش دهد و از آنجا به سطح جامعه گسترش دهد فعالیت های تربیت بدنی و ورزشی است .

 وزیرآموزش و پرورش برتقویت امکانات ورزشی تاکید و خاطرنشان کرد: البته در برخی رشته‌های ورزشی نیازی به امکانات آنچنانی نداریم بلکه به شوق و انگیزه کافی نیاز داریم، بنابراین مدیران مدارس باید به این باور برسند که توسعه فعالیت ورزشی تنها توسعه سلامت نیست بلکه توسعه در همه ابعاد اجتماعی است .

وی بر ضرورت ایجاد شاخص های کیفی در فعالیت های ورزشی تاکید و تصریح کرد: تلاش های ورزشی ارزشمند است اما اگر شاخص های کیفی برای سنجش آن نداشته باشیم میزان تحقق اهداف مشخص نخواهد شد .

بطحایی تمرکز فدارسیون‌های مختلف ورزشی بر توسعه ورزش دانش آموزی را امیدوار کننده دانست و افزود: این موضوع بستر خوبی است تا شاخص های ورزشی را در برنامه‌ای کاملا واقع بینانه هدف گذاری کنیم تا ببنیم در پایان سال به چه شاخصی از اهداف رسیده ایم .

وی گفت: اعداد وارقام فعالیت های ورزشی زمانی موثرند که همراه با شاخص های کیفی باشند و نتایج فعالیت های تربیت بدنی به صورت عینی مشخص باشد

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.