نگرانیم این طرح قبل از اینکه فرصت شکوفایی پیدا کند بانگ الرحیل آن بلند شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود مهرمحمدی در نشست برنامه‌های ویژه مدرسه اظهار کرد: برنامه درسی از بالا بسته شده است و روح‌ ایجاد انعطاف در برنامه درسی این است که به تمام معلمان فرصت مداخله دهیم تا فرصت‌ طراحی یادگیری برای دانش‌آموزان را داشته باشند.

وی افزود: هیچگاه برنامه درسی مدرسه‌ای اجرا شده به دلیل ورود معلم با برنامه قصد شده تطابق ندارد و نباید بگذاریم، اراده سیستم که مرکزمحوری را در برنامه درسی ترویج می‌کند اتفاق بیفتد و باید بذر مداخله معلم در برنامه درسی را از طریق انعطاف ایجاد کنیم و اگر پنجره‌های باز در حوزه‌های یادگیری و برنامه درسی اتفاق بیفتد معلم به عنوان یک برنامه‌ریزی درسی پا به میدان می‌گذارد و الان در قالب برنامه ویژه مدرسه هویت و حیثیت حداقلی  را برای ورود به عرصه تصمیم‌گیری به مدرسه می‌دهیم و حضور معلم ملموس نیست.

این استاد دانشگاه گفت: در الگوی برنامه درسی ملی در بخش نیمه‌تجویزی و غیرتجویزی بهتر می‌توان به سمت فراهم کردن زمینه مشارکت معلمان در صحنه برنامه‌ریزی درسی اقدام کرد.

مهرمحمدی ادامه داد: برنامه ویژه مدرسه سیاست خوبی است که از بطن برنامه درسی ملی وارد مدرسه می شود اما اگر از زاویه دید سند تحول وارد شویم به هویت حداکثری معلم می‌رسیم.

وی بیان کرد: این نگرانی وجود دارد برای اجرای این برنامه  به تمام عواملی که باید فراهم کنیم نگاه سیستماتیک نداشتیم سال 79 وزارت علوم تصمیم گرفت تمرکز در برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها را کاهش دهد و بخشنامه‌ای را به تمام دانشگاه‌ها فرستادند که به آنها اختیار برنامه‌ریزی دادند و در سال 84 با تغییر دولت بساط این تمرکز زدایی جمع شد و توجیه این بود که در دانشگاه اتفاقی نیفتاد و چون بنده در صحنه بودم، تصدیق می‌کنم در دانشگاه اتفاقی نیفتاد چون نگاه سیستماتیک نداشتند و ظرفیت لازم در دانشگاه‌ها وجود نداشت و اساتید هم فاقد توانمندی بودند.

وی در پایان یادآورشد: نگرانیم این طرح قبل از اینکه فرصت شکوفایی پیدا کند بانگ الرحیل آن بلند شود.

 

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA