محتوای کتاب درسی در تقویت هویت ملی نقش اساسی دارد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نشست هم اندیشی مدیران ارشد آموزش و پرورش برای تعالی برنامه درسی برگزار شد.

در این نشست که از ساعت 7:30 الی 9:30 صبح روز سه شنبه 25 اردیبهشت ماه به میزبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد، دکترخنیفر اظهار کرد: برگزاری این جلسه را به فال نیک می گیرم. زیرا رابطه بین دانشگاه و سازمان بسیار مهم است. یک روز تشریف بیاورید دانشگاه، با اساتید و دانشجویان نشستی داشته باشید. آنها هم سئوالاتی دارند. چنین جلساتی می تواند به تبادل اندیشه و بهبود ارتباطات و هماهنگی بیشتر بین برنامه ریزان و مجریان منجر شود .

وی هویت یابی را یکی از نیازهای اساسی کودکان و نوجوانان بر شمرد و اضافه نمود: محتوای کتاب درسی باید به تقویت هویت قومی و ملی کمک کند. چرا از هویت جنسی سخنی به میان نمی آید و به صورت تابو در می آید؟ جایگاه آموزش و پرورش نیز مبهم است. آیا آموزش و پرورش به سئوالات دانش آموزان پاسخ داده؟ شاکی است یا متهم؟ حرفی برای گفتن دارد؟

خنیفر با بیان خاطره ای از سفر به ژاپن گفت: یک ژاپنی همت دارد. زیرا انرژی گاز و نفت ندارد. محتوای  کتب درسی آنها چیست که دانش آموزان را وطن پرست بار می آورد؟ دوستی می گفت سخنران ژاپنی در یک همایش بین المللی، اول ادای احترام به پرچم و کشور خود می کند و سپس مباحث علمی را مطرح می نماید. 

وی با زیانبار خواندن طرح های بدون مطالعه، تصریح کرد:  قبل از اجرای هر طرحی باید مطالعات صورت بگیرد. چرا باید نظام آموزشی وکتاب ها مرتبا دستخوش تغییر گردد؟ مطالعات تطبیقی کم و یا دیر انجام می شود.

امتیازی داده نشده

ارسال نظر

Image CAPTCHA