پژوهش ها

آسیب شناسی خدمات مشاوره مدارس از دیدگاه والدین

کمبود مشاور متخصص، استفاده از انسانی غیرمتخصص، بهره‌گیری ازمفاهیم غیر تخصصی درامر مشاوره، عدم انسجام لازم در خدمات مشاوره و راهنمایی، نامناسب بودن فضای فیزیکی مراکز و هسته‌های مشاوره، محدودیت امکانات تخصصی مورد نیاز مشاوران، کمبود پشتوانه‌های مادی و مالی و غیرمرتبط بودن رشته‌های مشاوران مدارس.

ارزشیابی تکوینی (اجرای آزمایشی) کتاب تاریخ ایران وجهان1 پایه دهم (دوره دوم متوسطه)

کتاب تاریخ ایران وجهان1پایه دهم رشته ادبیات وعلوم انسانی در 152 صفحه در قالب 3 فصل و 16درس گفتار تنظیم وتدوین شده است.

ارزیابی چگونگی ارتباط طولی محتوا

ارزیابی چگونگی ارتباط طولی محتوا(مفاهیم، اصول و مهارتها) کتاب های درسی علوم تجربی دوره عمومی از منظر ملاکهای محتوایی( شامل، جدول وسعت توالی و چارچوب تیمز) و ملاکهای ساختاری.

شناسایی وضعیت بهزیستی روان­شناختی و درماندگی روان‌شناختی دانش‌آموزان

پژوهش حاضر به شناسایی وضعیت بهزیستی روان­شناختی و درماندگی روان‌شناختی دانش‌آموزان پایه اول متوسطه دوم شهر تهران پرداخته است. 

خطرات دنیای مجازی برای نوجوانان جدی است

یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد که میزان اعتیاد نوجوانان ۱۴ تا ۱۹ ساله به اینترنت و شبکه‌های مجازی بسیار جدی و خطرناک بوده و زمینه‌ساز مشکلات متعددی است. از سوی دیگر ترک این اعتیاد نیز برای نوجوانان دشوارتر از سایر افراد است.

مردم جهان چگونه به علم و دانش می‌ نگرند؟

 تیمی از پژوهشگران با بررسی نظرات مردم 14 کشور جهان تلاش می‌کنند تا دیدگاه کلی مردم جهان نسبت به علم و دانش را ترسیم کنند. نتایج این تحقیقات نشان‌دهنده مواردی بسیار متناقض بود که تقریباً در همه جهان کمابیش مشابه وجود دارد.

بررسی تأثیر هوش اخلاقی و اعتمادآفرینی مدیران بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان

پژوهش حاضر، باهدف تبیین تأثیر هوش اخلاقی مدیران بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان با میانجیگری اعتمادآفرینی مدیران مدارس ابتدایی شهر خرم آباد انجام شد. 

نقش خودباوری معلم بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان

در تحقیقی که توسط پژوهشگرانی از دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه زنجان به انجام رسیده رابطه «باور خودکارآمدی معلم» با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مورد بررسی و ارزیابی علمی واقع شده است.