اخبار

یکی از مهم ترین عناصر تحول بنیادین «سازمان پژوهش و برنامه ریزی»بود

وزیر اسبق آموزش و پرورش یکی از دستاوردهای آموزش و پرورش در ۴۰ سال گذشته را فراهم شدن زمینه تحصیل کودکان افغان در ایران به‌ دستور مقام معظم رهبری خواند.

سه شنبه 30 بهمن 97
کتب درسی، تنها مرجع آموزشی نیستند

باید به مکمل‌ها و شرکای کتاب درسی اهمیت بیشتری بدهیم. در حال حاضر علاوه بر مجلات رشد، ناشران نیز کتب استاندارد خوبی تالیف و ترجمه می‌کنند که اگر در راستای اسناد تحولی باشد باید به آن بها بدهیم.

سه شنبه 30 بهمن 97
رونمایی از مجموعه دوازده جلدی گام به گام با امام

صالحی با تأکید بر این که در زمان امام موسی صدر شیعیان لبنان گرفتار جنگ بودند، بیان داشت: «امام موسی صدر بستر همدلی و هم زبانی را ایجاد کردند. البته به عنوان روحانی هیچ‌گاه تبلیغ اسلام نمی‌کرد و کسی را دعوت به اسلام نمی‌کرد، بلکه مباحث را به گونه ای مطرح می‌کرد که افراد به نقطه اشتراک می‌رسیدند.»

سه شنبه 30 بهمن 97
مبانی تمدن‌سازی اسلامی از سوی رهبر انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است

غلامعلی حداد عادل ظهر امروز در ششمین اجلاس دبیران کانون‌های مدارس اسلامی و مدیران مدارس اسلامی سراسر کشور اظهار داشت: یکی از اهداف اصیل در مدارس از نظر آموزشی باید این باشد که دانش‌آموز برای حیات طیبه اسلامی تربیت شود و چشم‌‌انداز اصلی تربیتی و آموزشی متوجه این مسئله باشد.

رئیس هیئت امنای کانون مدارس اسلامی کشور با تأکید به اینکه براساس این رویکرد نباید دانش‌آموز صرفاً برای حضور در کنکور تربیت شود خاطرنشان کرد: رشد دانش‌آموز از نظر تربیتی و ابعاد آموزشی باید متوازن و متعادل باشد و تمامی ابعاد را از حوزه اخلاق گرفته تا تربیت بدنی و هنر در بر بگیرد.

سه شنبه 30 بهمن 97
سبک تربیتی امام موسی صدر برای مدارس و معلمان ما باید سرمشق و الگو باشد

رئیس سازمان برنامه‌ریزی و پژوهش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ویژگی‌های امام موسی صدر، سبک تربیتی او را الگویی برای مدارس و معلمان خواند.

سه شنبه 30 بهمن 97
باید از منش تربیتی امام موسی صدر بهره بگیریم

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش «مدرسه تربیتی امام موسی صدر» که ظهر امروز در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد٬ گفت: «اولین موضوعی که در سیره امام موسی صدر می‌تواند برای ما آموزش و پرورشی‌ها تأثیرگذار باشد٬ نگاه امام موسی به دین به عنوان یک هدیه ارزشمند برای هدایت بشر است.»

سه شنبه 30 بهمن 97
باید به آموزش و پرورش تفکر دیگرپذیری و دیگر دوستی را تزریق کنیم

 آیت‌الله مصطفی محقق داماد از آموزش و پرورش خواست دیگردوستی را به کودکان بیاموزند و به آن‌ها یاد بدهند که هر کس با هر فکر و اعتقاد قلبی از جامعه حق دارد.

سه شنبه 30 بهمن 97
دکتر ذوعلم: حرکت امام موسی صدر همان سیره ابراهیمی بود

محیط علمی، اجتماعی، سیاسی و نیز محیط خانوادگی رشد امام موسی صدر اقتضا می‌کرده که ایشان از‌‌ همان ابتدا با قرآن آشنا باشند و با آن ذهن خلّاق و سرمایه فکری، با قرآن مواجه می‌شدند؛ یک نشانه‌ای که می‌توانیم روی آن کار کنیم و نگاه ایشان را نسبت به قرآن به دست آوریم، این است

دوشنبه 29 بهمن 97
بازنمایی از ۴۰ اثر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی

 نشست رسانه ای «آئین رونمایی و بازنمایی از ۴۰ اثر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی» با حضور صالح اسکندری رئیس سازمان چاپ و نشر و امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدسجاد ایزدهی رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ساختمان فرهیختگان برگزار شد.

دوشنبه 29 بهمن 97
تشکر و قدردانی از سایت بین المللی عربی سازمان

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین‌الملل پس از ایجاد سایت های بین الملل برخی از مجلات سایت ها و نشریات بین المللی ضمن استفاده از محتوای سایت و تقاضای همکاری مراتب تقدیر خود را از این پایگاهها اعلام داشته اند .

دوشنبه 29 بهمن 97
آتش به اختیار؛ جوانان معطل کسی نباید بمانند.

آن روزی که این انقلاب یک نهال ضعیف بود، همه دشمنان متحد شدند ولی نتوانستند کاری بکنند، بنابراین امروز که آن نهال تبدیل به یک درخت تناور شده است، هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

دوشنبه 29 بهمن 97
تشکیل هسته مرکزی حوزه‌های یادگیری است

در جذب نیرو در سازمان باید کسانی را جذب بکنیم که ضمن برخورداری از شرایط لازم؛ تجربه معلمی داشته و کلاس دیده باشند وتلاش شود در دادن فراخوان  به‌گونه‌ای عمل شود که عدالت و فرصت برابر در جذب مورد توجه قرار گیرد.

ونگاهها صرفا به تهران معطوف نشود؛ بلکه به نیرو های مستعد کشوری نیز توجه شود

دوشنبه 29 بهمن 97
عضوهیئت امنای سازمان پژوهش: دوره پیش دبستانی باید رسما به دوره‌های تحصیلی اضافه شود

عضو هیئت منای سازمان پژوهش در پنجمین همایش ملی روان شناسی مدرسه گفت: در فرایند تعلیم و تربیت چند رکن دخیل هستند. این چند رکن عبارتند از: محتوا، شرایط آموزشی، روشی که اتخاذ می‌کنیم برای آموزش و تربیت و شخصیت معلم. به اعتقاد بنده در راس این رکن‌ها معلم قرار دارد.

دوشنبه 29 بهمن 97
هیچ مدرسه غیردولتی نباید آزمون ورودی بگیرد

رئیس انجمن علمی علوم تربیتی ایران گفت: هیچ مدرسه غیردولتی نباید آزمون ورودی بگیرد مدرسه غیردولتی باید روی معلم و شیوه‌های آموزش خود کار کند نه اینکه دانش‌آموز باهوش و برتر را جذب کند.

دوشنبه 29 بهمن 97
بچه‌ها با شادی از مدرسه خارج می‌شوند!

بچه‌ها به سختی به مدرسه می‌آیند و با شادی از مدرسه خارج می‌شوند و این نشان دهنده ضعف ماست که بچه‌ها در مدرسه احساس نشاط نمی‌کنند و این همان نگرانی است که از روز اول فعالیتم به عنوان وزیر، به دنبال حل آن بوده‌ام.

دوشنبه 29 بهمن 97
تقدیر دکتر ذوعلم از رؤسای سابق سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی

موضوع در کمیسیون‌های یازده‌گانه مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته و همه فعالیت‌های پژوهشی، کتاب، مجلات و کمک‌آموزشی بر محور این ساحت‌ها تنظیم شود.
باید به تولیدات کتاب، پژوهش، برنامه‌ریزی، مجلات رشد و کتاب‌های آموزشی و از یک نظم هم‌پوشانی برخوردار شود و اولین قدم تشکیل هسته مرکزی حوزه‌های یادگیری است

دوشنبه 29 بهمن 97
پرورش تفکر، یادگیری فعال و مسئولیت‌پذیری در تالیف کتب درسی

دومین روز از نشست قطبی نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی از صبح امروز به میزبانی آموزش و پرورش منطقه ۱۱ آغاز شده است.

يكشنبه 28 بهمن 97
کاهش حجم کتاب‌ها؛ نیازمند پژوهش‌های عمیق است

اجرای کامل برنامه درسی ملی مجموعه تکالیفی را به عهده ما گذاشته است که باید آنها را انجام دهیم اما اینکه حجم کدام کتاب‌ها زیاد و تناسب آن با زمان اجرا چگونه است نیاز دارد در پژوهش‌های عمیق به جمع بندی برسیم.

يكشنبه 28 بهمن 97
هشدار نسبت به جنگ نرم دشمن برای تغییر نگرش در خانه و مدرسه

تهدیدهای گذشته دشمن در حوزه اقتصادی، فرهنگی روی ما اثری نگذاشته اما باید نسبت به جنگ نرم دشمن که تغییر نگرش در خانه و مدرسه را هدف گرفته است هشیار بود.

يكشنبه 28 بهمن 97
سند تحول بنیادین هنوز درست اجرا نشده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم که مطابق اهداف نظام و انقلاب باشد و آینده کشور را تضمین کند.

يكشنبه 28 بهمن 97